برپایی نمایشگاه فرش‌های دستباف قدیمی در خانه کُرد سنندج
کد خبر: 4142016
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

برپایی نمایشگاه فرش‌های دستباف قدیمی در خانه کُرد سنندج

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: به ‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاهی از فرش‌های دستباف قدیمی استان در خانه کُرد سنندج برپا شده است.

منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان

به‌گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان امروز، ٣٠ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: به ‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاهی از فرش‌های دستباف قدیمی استان در خانه کُرد سنندج برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه ٤٥ تخته فرش قدیمی استان به‌همت گلاویژ احمدی و با همکاری این اداره‌کل در معرض نمایش گذاشته شده است که مردم فرهنگی استان تا پایان هفته میراث فرهنگی می‌توانند ازاین نمایشگاه بازدید کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی طرح و نقش‌‌های اصیل فرش‌های قدیمی دستبافت کردستان و ارج نهادن به آثار هنرمندان منطقه ذکر و بیان کرد: فرش دستبافت کردستان یکی از اصیل‌ترین فرش‌های ایرانی است که زیبایی و دوام آن شهرت جهانی دارد.

وی افزود: نمایشگاه فرش‌‌های دستبافت قدیمی استان تا ٦ خردادماه در دو شیفت صبح و بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان به هنر فاخر فرش‌بافی است.

مهرزاد یادآور شد: ویژه برنامه‌های روز جهانی موزه‌ و هفته میراث‌فرهنگی که با شعار «میراث‌فرهنگی؛ هویت‌ ملی، نشاط اجتماعی» نام‌گذاری شده است، از ۲۸ اردیبهشت‌ آغاز و تا پایان روز سوم خردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha