۲۵ هزار طلبه در مدارس کشور فعالیت تبلیغی دارند
کد خبر: 4142821
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش:

۲۵ هزار طلبه در مدارس کشور فعالیت تبلیغی دارند

حجت‌الاسلام نیکزاد با بیان اینکه ۲۵ هزار طلبه در مدارس کشور فعالیت دارند، گفت: این تعداد طلبه در قالب طرح «امین» در راستای فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نیکزاد دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش،  عصر روز گذشته، یکم خرداد در گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان سمنان در چشمه‌علی دامغان با بیان اینکه ۲۵ هزار طلبه در قالب طرح «امین» در راستای فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس کشور فعالیت دارند، گفت: تحقق یک امر و ترویج یک فرهنگ در مجموعه فرهنگی زمان‌بر است و باید تحکیم مدیریتی برای به ثمر نشستن و ترویج فرهنگ مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: نظرسنجی از رضایت‌مندی از اجرای طرح امین در مدرسه‌ها در حال اجراست که در برخی شهرها نتیجه نظرسنجی نشان از رضایت اجرای موفق این طرح است.

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در خصوص نقش مؤثر حوزه علمیه در هویت‌سازی جامعه، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در بخش هویت‌سازی باید بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند و از سوی دیگر مبلغان در ترویج فرهنگ اسلامی در مدرسه‌های شبانه‌روزی اهتمام ویژه داشته باشند.

نیکزاد متذکر شد: مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار گرفته شد که از این تعداد جذب ۲۴ هزار معلم در مدرسه‌های دولتی و چهار هزار معلم در بخش استثنایی برنامه‌ریزی شده است‌.

به گفته وی ۵۳۰ هزار نفر در این دوره از آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای شغل آموزگاری ثبت‌نام کرده‌اند که آگاهی به مبانی انقلاب اسلامی در بخش منابع عمومی از مقدمات جذب است.

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هر سال 50 هزار نیروی انسانی نیاز دارد یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان ظرفیتی ارزشمند در تأمین نیروی انسانی تخصصی است که بر این اساس افزایش فضای دانشگاه فرهنگیان از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

انتهای پیام
captcha