امداد غیبی در اندیشه و سلوک سیاسی امامین انقلاب
کد خبر: 4143138
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
یادداشت

امداد غیبی در اندیشه و سلوک سیاسی امامین انقلاب

امروز، سوم خرداد، یکی از ماندگارترین روزهای خدایی است. بر اساس نظر کارشناسان جنگ باز پس‌گیری خرمشهر، غیرممکن بود، اما ایران اسلامی خرمشهر را پس گرفت و این به معنای امداد غیبی در اندیشه و سلوک سیاسی امامین انقلاب اسلامی ایران است.

سالروز آزادسازی خرمشهرمحمدعلی خسروی، استاد حوزه علمیه و مدرس روشنگری استان یزد به مناسبت سوم خردادماه در یادداشتی که در اختیار ایکنای یزد، قرار داده است، به امداد غیبی در اندیشه و سلوک سیاسی امامین انقلاب اسلامی می‌پردازد که در ادامه می‌خوانید:

یکی از محکمات اندیشه و سیره سیاسی، امامین انقلاب اسلامی، اعتقاد راسخ و یقینی به امدادهای غیبی، در همه شرایط به ویژه در شرایط سخت و بحرانی است. این در حالی است که نوعاً سیاستمداران، دچار آسیب‌های گوناگونی مانند عقل‌گرایی افراطی، سازش‌پذیری التماسی، وادادگی فکری و... می‌شوند و بسیاری از آنها به مرور دچار ضعف و در موارد فراوانی، استحاله می‌شوند.

اما بررسی اندیشه‌ها و سلوک سیاسی امامین انقلاب به خوبی نشان می‌دهد که زندگی سیاسی آنها، سرشار از ایستادگی بر قله‌های توحید و امداد غیبی است. امامین انقلاب، توحید و عرفان شیعی را از لابه‌لای کتاب‌ها و پستوی حجره‌های حوزه‌های علمیه، به متن جامعه آوردند و با اندیشه و سلوک سیاسی توحیدی، ریل سیاست را بر مدار توحید استوار کردند و الگوی جدیدی را برای سیاست‌ورزی و حکمرانی، ایجاد کردند. این الگوی سیاسی، عملیاتی، کاربردی، قوی و واقعی است.

در حقیقت مبانی توحیدی امامین انقلاب نه یک کتاب بلکه یک مکتب است که باید تدریس شود اما از باب نمونه، چند مورد را فهرست‌وار ذکر می‌کنیم:

به این جملات امام خمینی(ره) دقت کنید: در ماجرای طبس فرمودند: «این شن‌ها مأمور خدا بودند» و در آزادسازی خرمشهر فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد». همچنین رهبر انقلاب بارها از لطف و امداد الهی، صحبت کرده‌اند از جمله فرمودند: «بعد از جنگ تحمیلی هم هزارها بار، ما نصرت الهی را دیدیم».

امروز؛ روز سوم خرداد، یکی از ماندگارترین روزهای خدایی است. بر اساس نظر کارشناسان جنگ، از نظر نظامی، باز پس‌گیری خرمشهر، غیر ممکن بود. اما ایران اسلامی نه تنها خرمشهر را پس گرفت بلکه حدود 19 هزار اسیر و حداقل 15 هزار کشته و به‌علاوه تعداد زیادی تجهیزات و مهمات نظامی از دشمن بعثی گرفت. و این است معنای امداد غیبی در اندیشه و سلوک سیاسی امامین انقلاب اسلامی ایران.

انتهای پیام
captcha