گردشگری؛ از محورهای توسعه اقتصادی کردستان
کد خبر: 4143359
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

گردشگری؛ از محورهای توسعه اقتصادی کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و اشتغال‌آفرینی در استان را صنعت گردشگری ذکر کرد و گفت: تردد و اقامت گردشگران در استان موجب رونق صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصاد منطقه می‌شود.

ستاد خدمات سفر کردستان

به‌گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان امروز، ٣ خردادماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه ایام تعطیلات تابستان گفت: گردشگری، صنعتی زودبازده با بهره‌‌وری بالاست که نیازمند توجهات جدی است.

وی با اشاره به ارتقای آمار ورود گردشگران خارجی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در سال‌جاری افزود: تردد و اقامت گردشگران در استان موجب رونق صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصاد منطقه می‌شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان بر لزوم آمادگی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خرداد تأکید و بیان کرد: مدیریت عالی استان قدردان خدمات خالصانه تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان کردستان در ایام تعطیلات نوروز و عید فطر به گردشگران داخلی و خارجی در استان است.

وی افزود: امید است با تداوم مدیریت شایسته اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان برداریم.

منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در این جلسه از رزرو ٧٠ درصدی مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان در خردادماه خبر داد و گفت: این مراکز شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی و ... دارای مجوز هستند.

وی افزود: هم‌اکنون ظرفیت‌ واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این راستا شهرهای سقز، قروه، دهگلان و بیجار به‌عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده‌اند و مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

وی از رشد ٤٢ درصدی مسافران و گردشگران ورودی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در بازه زمانی ٢٥ اسفند١٤٠١ تا ١٣ فرودین‌ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این بازه زمانی نیز بیش از ٤١٣ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

مهرزاد بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی، بیش از دو میلیون و ٣٨هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند.

وی خواستار برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان موقت و اضطراری مسافران وگردشگران در استان شد و گفت: انتظار می‌رود در خرداد ماه مراکز اقامتی موقت و دارای مجوز استان از جمله سالن‌های ورزشی، مهمان‌سراهای ادارات، مدارس، خوابگاه‌های آموزش و پرورش و ... تجهیز شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: بازدیدهای نظارتی ویژه توسط کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی آغاز شده و تا پایان تعطیلات پیش‌رو به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم استان کردستان را آن‌گونه که شایسته است معرفی و میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام
captcha