اهدای ۶ گلوله توپ دوران صفوی به موزه ذوالفقار کرمان + عکس
کد خبر: 4143401
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

اهدای ۶ گلوله توپ دوران صفوی به موزه ذوالفقار کرمان + عکس

مراسم رونمایی و اهدای گلوله‌های توپ‌های دوره صفویه به موزه ذوالفقار ارتش، با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کرمان برگزار و ۶ گلوله سنگی به موزه اهدا شد.

۶ گلوله توپ مربوط به دوران صفوی در موزه ذوالفقار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، مراسم رونمایی و اهدای گلوله‌های توپ‌ دوره صفویه به موزه ذوالفقار ارتش، با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل میراث فرهنگی کرمان، امروز، ۴ خرداد‌ماه در کرمان برگزار شد.
 
فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی کرمان در این مراسم بیان کرد: بنا داریم بناهای تاریخی را به مرکز بازدید تبدیل کنیم. تنوع بازید در استان باید به حدی باشد که ماندگاری مسافر در استان کرمان بیشتر شود.
 
در این مراسم تعداد ۶ عدد گلوله توپ از جنس سنگ به موزه ذورالفقار کرمان تقدیم شد. این گلوله‌ها در مجموع ۱۲ عدد بوده که در پی کاوش‌های انجام شده در قلعه تاریخی منوجان درون یک فضای معماری داخل حصار قلعه(احتمالاً انبار قلعه) در جنوبی‌ترین منطقه کرمان و هم مرز با استان هرمزگان به دست آمده است. ۶ گلوله توپ باقی‌مانده به دیگر موزه‌ها اهدا خواهد شد.
 
گفتنی است، موزه ذوالفقار کرمان بزرگترین موزه سلاحی کشور از نظر تنوع سلاحی است که تاریخ ساخت بنای آن مربوط به دوران قاجار است. این مکان پس از بازسازی به موزه سلاح تبدیل شده و بخشی از این موزه نیز به شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد. در این موزه سیر تکاملی سلاح از دوران صفویه به نمایش گذاشته شده است.
 
 
انتهای پیام
captcha