ذخیره‌سازی 180 هزار نمونه خون بندناف در سطح کشور
کد خبر: 4143451
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

ذخیره‌سازی 180 هزار نمونه خون بندناف در سطح کشور

مسئول امور نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام استان‌های کشور دفتر نمایندگی ذخیره‌سازی خون بند ناف رویان را داریم، افزود: در کل کشور ۴۵ دفتر نمایندگی در سطح شهر و استان‌های کشور فعال شده و ۱۸۰ هزار نمونه خون بندناف ذخیره‌سازی شده است.

بانک خون بند ناف رویان

به گزارش ایکنا از کردستان، هادی جوشقانی، مسئول امور نمایندگی های بانک خون بند ناف رویان، امروز، چهارم خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: کار ذخیره‌سازی خون بند ناف با همت زنده یاد آشتیانی و هدف ذخیره‌سازی سلامتی در سال ۱۳۸۴ شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام استان‌های کشور دفتر نمایندگی ذخیره‌سازی خون بند ناف رویان را داریم، افزود: ۴۵ دفتر نمایندگی در سطح شهر و استان‌های کشور فعال شده و ۱۸۰ هزار نمونه خون بندناف ذخیره‌سازی شده است.

مسئول امور نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان به ذخیره‌سازی بیش از 2 هزارر و 600 نمونه خون بندناف در سطح استان کردستان اشاره و بیان کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم بتوانیم نمونه‌های بیشتری را برای حفظ سلامتی مردم استان ذخیره‌سازی کنیم.

وی از راه‌اندازی دفتر نمایندگی خون بندناف در سطح شهرهای کشور خبر داد و گفت: در تلاشیم تا در دو شهر سقز و مریوان دفتر نمایندگی را دایر کنیم و این خدمات را به هموطنان ارائه دهیم.

جوشقانی با اشاره به اینکه تا سال 1382 خون بندناف به زباله بیولوژیکی دور ریخته می شد، بیان کرد: از سال ۸۲ با دشتیابی و به دانش و علم این امر ذخیره‌سازی خون بندناف با هدف بیمه سلامتی مردم شروع شده است و در سال های اخیر محصولات زایمانی جدیدی به محصولات شرکت بن‌یاخته‌های رویان اضافه شده است.

وی به ذخیره‌سازی خون بندناف از کشورهای دبی، ترکیه و عراق و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: بیشتر نمونه خون‌های خارجی از هموطنان ساکن در خارج از کشور بوده اما بیشتر نمونه‌های اربیل عراق متعلق به خانواده‌های عراقی است.

مسئول امور نمایندگی‌های بانک خون بندناف رویان، هزینه جمع‌آوری خون بندناف را هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، افزود: در راستای بهره‌مند مردم از خدمات ذخیره‌سازی خون بندناف تسهیلاتی از سوی بانک رسالت به این امر اختصاص یافته است و همچنین متقاضان می‌توانند در قالب اقساط شش ماه هزینه را پرداخت کنند.

وی به فعال شدن بانک خون بندناف عمومی در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج هزار نمونه خون بندناف در بانک خون عمومی ذخیره‌سازی شده است.

جوشقانی درصد پوشش موالید در سطح کشور را یک درصد عنوان کرد و یادآور شد: استان اصفهان با سه درصد ذخیره‌سازی خون بندناف موالید اولین استان کشور در این بخش بوده است و در سایر استان‌ها و استان کردستان کمتر از یک درصد بوده است.

انتهای پیام
captcha