الگوسازی از پوشش‌های بومی در اولویت دستگاه‌های فرهنگی باشد
کد خبر: 4144370
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

الگوسازی از پوشش‌های بومی در اولویت دستگاه‌های فرهنگی باشد

استاندار کردستان با بیان اينکه الگوسازی پوشش محلی باید در اولویت برنامه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باشد، گفت: دستگاه‌های فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف باید به الگوسازی از پوشش‌های بومی توجه داشته باشند.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، هفتم خرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف اختصاص داشت، گفت: پوشش مردم کُرد جز پوشیده‌ترین پوشش‌های اقوام ایرانی است که باید این نوع پوشش توسط نهادها و دستگاه‌های فرهنگی ترویج و احیا شود.

وی با بیان اينکه الگوسازی پوشش محلی باید در اولویت برنامه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها قرار گیرد، افزود: ترمیم فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی دارد.

استاندار کردستان با بیان اينکه در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید بیش از گذشته به مؤلفه‌های بومی توجه کنیم، بیان کرد: وضعیت موجود در حوزه حجاب و عفاف حاصل کم‌توجهی‌های ما در گذشته نسبت به پوشش‌های بومی و عدم توجه به این داشته‌های فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد:  نتیجه دوگانگی در سیاست‌گذاری و اجرا باعث ایجاد برخی آسیب‌ها و چالش در حوزه حجاب و عفاف شده است که برای  ترمیم این فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی داریم.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: به دلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد باید مراقب باشیم تا در موضوع حجاب و عفاف و تصمیم‌گیری در زمین دشمن قرار نگیریم و دستگاه‌های دارای مسئولیت اجرایی  باید نسبت به این مسئله کاملا هوشیار و آگاه باشند.

وی افزود: در ناآرامی‌های سال گذشته موضوع حجاب محور طراحی دشمن قرار گرفت و روی آن موج‌سواری کردند و همین موجب ایجاد یک شرایط خاص در کشور شد.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: برنامه‌ها و تولید محتواهایی که در رسانه‌ها تولید و پخش می‌شود نباید با سیاست‌های نظام و دستگاه‌های فرهنگی در تضاد باشد.

انتهای پیام
captcha