«پاک باش و خدمتگزار» سرلوحه مرحوم ابوترابی بود
کد خبر: 4145242
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
بر طبق خطبه متقین نهج‌البلاغه

«پاک باش و خدمتگزار» سرلوحه مرحوم ابوترابی بود

آزاده دفاع مقدس و همرزم مرحوم ابوترابی با اشاره به شعار «پاک باش و خدمتگزار» مرحوم ابوترابی، گفت: انتخاب این شعار بر اساس ابتدای خطبه متقین نهج‌البلاغه بوده است که مرحوم ابوترابی آن را سر لوحه خود قرار داد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر صالح‌آبادی، همرزم مرحوم ابوترابی،به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر صالح‌آبادی، همرزم مرحوم ابوترابی، ظهر امروز ۱۱ خردادماه، در مراسم گرامیداشت مرحوم حاج سید علی‌اکبر ابوترابی که در مسجد مهدیه همدان برگزار شد، اظهار کرد: انسان ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالقوه‌ای دارد که می‌تواند خلیفه خدا بر روی زمین باشد، او در مسیر رشد، کمال معنوی و انسانی می‌تواند به جایی برسد که در جهان خلقت اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه این خصوصیت تنها به اولیای خدا اختصاص ندارد و ظرفیتی است که برای همه افراد بشر قرار داده شده است، افزود: بزرگانی چون امام(ره)، سید آزادگان مرحوم حاج آقا ابوترابی و شهید حاج قاسم سلیمانی تا اندازه‌ای توانسته بودند این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانند و به رشد و کمالی برسند که به درگاه الهی نزدیک شوند.

این همرزم مرحوم ابوترابی با اشاره به اینکه اخلاق پیامبر گونه مرحوم ابوترابی به گونه‌ای بود که سخت‌ترین قلب‌ها را دگرگون می‌کرد، گفت: ابوترابی روح بلند و بزرگی داشت، با اخلاق نیکوی خود توانسته بود رفتار همه بعثی‌ها را تغییر دهد و دشمنان را هم جذب رفتار خود کرده بود.

صالح آبادی با بیان خاطرات مربوط به شکنجه گر مرحوم ابوترابی تصریح کرد: محمد کاظم عبدالامیر یکی از شکنجه گران سید آزادگان مرحوم ابوترابی بود که رفتارهای توام با محبت و ایمانی ابوترابی موجب شد این فرد متحول شده و به یکی از مریدان مرحوم تبدیل شود.

وی ادامه داد: کاظم عبدالامیر به عنوان مدافع حرم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفت و به خیل شهدا پیوست و اینگونه یک شکنجه گر با تحول واقعی در مسیر دین و ایمان و شهادت قرار می گیرد که این تحول مدیون مرحوم ابوترابی است.

صالح آبادی با اشاره به شعار «پاک باش و خدمتگزار» ابوترابی، افزود: انتخاب این شعار بر اساس ابتدای خطبه متقین نهج‌البلاغه بوده است که مرحوم ابوترابی آن را سر لوحه خود قرار داد.

وی گفت: مرحوم ابوترابی در گفته‌های خود همیشه اشاره می‌کرد؛ عصاره خلقت و اهداف همه پیامبران همه در این جمله خلاصه می‌شود که بتوانی بنده خدا باشی و به دیگران خدمت کنی تا جایی که خاک شوی و دیگران برای رسیدن به خواسته‌های مشروعشان پا روی تو بگذارند و عبور کنند و به خواسته‌شان برسند.

انتهای پیام
captcha