پشتوانه مردمی از رموز شکست ناپذیری انقلاب است
کد خبر: 4145439
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

پشتوانه مردمی از رموز شکست ناپذیری انقلاب است

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر پویایی تفکر امام راحل، گفت: یکی از رموز شکست ناپذیری انقلاب ما، پشتوانه مردمی است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته 12 خردادماه در مراسم بدرقه کاروان‌های اعزامی استان به مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای ۱۵۰۰ زائر این کاروان‌ها و گرامیداشت ایام ارتحال امام و شهدای ۱۵ خرداد، به تشریح ویژگی های شخصیتی امام راحل پرداخت. 

وی تصریح کرد: حدود ۳۵ سال از ارتحال امام می‌گذرد و دشمن با امپراتوری رسانه‌ای در اختیار خود به امام ما حمله می‌کند و این نشانه زنده بودن و پویایی این تفکر در جهان است چراکه دشمن عامل مهم ایستادگی ملت ایران را از نگاه امام می‌بیند و مردم نیز به این راه امام باور و یقین قلبی دارند. 

قناعت با بیان اینکه انقلابی که امام راه اندازی کرد و این مکتبی را که به عنوان نقشه راه آزادگان جهان به وجود آورد، ویژگی‌هایی دارد، گفت: شاخص اول مکتب سیاسی امام، در هم تنیدگی سیاست با معنویت است، در حالیکه برخی معتقدند که دین و احکام الهی مربوط به مسائل شخصی است و قائل به جدایی دین از سیاست هستند؛ شاخص دوم مکتب امام، اعتقاد راسخ به حضور و همراهی مردم بود.

به گفته وی؛ کرامت دادن به انسان، توجه به نظر مردم در تعیین مسئولین و توجه به عزت انسان، مسئله‌ای بود که امام مورد توجه ویژه قرار داد و سومین شاخص مکتب سیاسی الهی امام، نگاه جهانی به دنیا بود و این خواسته مختص ایران نبود. 

استاندار خاطرنشان کرد: جهانی بودن مکتب، یکی از شاخص‌های مهم امام است که ما اکنون شاهد انتقال تفکر انقلاب ایران در جهان هستیم و این تفکر را در یمن، عراق، سوریه و فلسطین می‌بینید که مقام معظم رهبری را فرمانده این جریان و محور مقاومت می‌دانند.

وی تصریح کرد: فردی که در مقابل دیکتاتوری ایستادگی کرد امام بود و امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده این راه است. 

استاندار عدالت اجتماعی را شاخص دیگر مکتب امام نامید و گفت: نگاه امام در این زمینه توزیع خدمات اجتماعی بر اساس معیارهای دینی است و ما برای قضاوت باید تمام ابعاد این مکتب را ببینیم . 

قناعت افزود: امروزه تحولات جهانی در مسیر انقلاب اسلامی و به نفع ماست و این تحولات به برکت جمهوری اسلامی و زحمات امام و همراهی مردم عزیز ایران است؛ امسال نیز شاهد حل مشکلات گسترده‌ای در ایران خواهیم بود.

وفاداری به انقلاب در نسل‌ امروز فراموش نشده است

وی همچنین در جمع خبرنگاران و در انتهای برنامه سفر به شهرستان طبس و حضور در مراسم بدرقه زائران مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: نسل جدید، مانند نسل قدیم، وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب هستند. 

قناعت خاطرنشان کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال این است که گسست نسلی ایجاد کند؛ نسل جدید، نسلی است که امام را ندیده، دوران جنگ را لمس نکرده، از تلخی‌ها و شیرینی‌های آن دوران نمی‌داند، اما نسل قدیم با آرمان‌های نظام، عجین شده است؛ با همه این تفاوت‌ها، نسل جدید اما همچنان به نظام و انقلاب وفادارند. 

استاندار با تشبیه انقلاب به بوی گل، گفت: انقلاب، مانند عطر گل است که وقتی ساطع می‌شود، همه جا را دربر می‌گیرد، آرمان‌های انقلاب هم مبتنی بر اسلام ناب و مترقی است که همه گیر شده است. 

قناعت بیان کرد: نسل جوان به دنبال آرمان خواهی است و از درک بالایی برخوردار است، به همین دلیل همه فشارها و تهدیدها و سمپاشی‌های دشمنان برای این است که‌ نسل جوان را از ما بگیرند، اما حضور نسل قدیم و جدید در کنار هم در این جمع 1500 نفره زائران آرامگاه حضرت امام(ره)، این پیام را به همراه دارد که انقلاب زنده و پویاست. 

انتهای پیام
captcha