تشکیل 80 گروه کردستانی در طرح «رفیقانه»
کد خبر: 4145811
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

تشکیل 80 گروه کردستانی در طرح «رفیقانه»

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در طرح رفیقانه ۸۰ گروه در استان کردستان تشکیل و اهداف مدنظر را دنبال می‌کنند و ۵۶ کلیپ تاریخی دریافت شده و رابطان نظام تبیین طبق شیوه‌نامه به ایجاد حلقه‌های قرآنی در مساجد و پایگاه‌ها اقدام کرده‌اند.

ئالا شهسواری، مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، ئالا شهسواری، مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان شامگاه گذشته، 13 خردادماه در نشست اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان گفت: ستاد نهضت پیشرفت بانوان در فروردین 1401 تشکیل شد و تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است که از جمله اقدامات، حضور در اماکن عمومی و دعوت از بانوان به پویش مطالبه‌گری از مسئولان بوده است.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته د راستای اجرای طرح نهضت پیشرفت بانوان اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از دو هزار و 500 مطالبه‌گری را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرده‌ایم که نتیجه اقدامات این ستاد، کسب رتبه برگزیده بود

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در طرح رفیقانه، ۸۰ گروه اهداف مدنظر را دنبال می‌کنند و تقریبا ۵۶ کلیپ تاریخی دریافت شده و رابطان نظام تبیین طبق شیوه‌نامه اقدام به ایجاد حلقه‌های قرآنی در مساجد و پایگاه‌ها کرده‌اند که تاکنون ۴۸ کلیپ در این زمینه ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: کلیپ هایی از توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان از سوی رابطان نظام تبیین به دست ما رسیده است و همچنین همزمان با ماه رمضان، پویش مقلوبه انجام و ۲۵ کلیپ مربوط به بازخوانی و روایتگری روز قدس ارائه شد.

شهسواری با اشاره به اجرای ۱۶۸ برنامه فرهنگی طی سال گذشته در سطح استان کردستان عنوان کرد: در حوزه نظام تبیین در هر شهرستان تشکیل کانون تربیت مبلغان در دستور کار قرار گرفته است و فقط در یکی از شبکه‌های اجتماعی مربوط به جهاد تبیین کردستان در عرض یک‌سال،  دو هزار و ۵۰۰ کلیپ بارگذاری شده که دراین زمینه با نهادهای مختلف نیز همکاری داریم.

وی در پایان تجلیل از خانواده شهدا و برگزاری دوره جهاد تبیین در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نیز از جمله برنامه‌های این ستاد در استان برشمرد.

الهام دهقانی، مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در این ستاد اظهار کرد: در راستای شکل‌گیری ستاد نهضت پیشرفت بانوان در شهرستان‌ها ضمن سفر به شهرستان‌های مختلف و توجیه مسئولان نسبت به طرح‌هایی مانند رفیقانه، نظام تبیین، حرف‌آورد و غیره، رابطان در حوزه‌های مربوطه معرفی شدند.

وی اظهار کرد: جمعا ۵۲ رابط در شهرستان‌های استان با مجموعه نهضت پیشرفت بانوان در ارتباط هستند که شیوه‌نامه برای آن‌ها ارسال شده و قرار است به منظور بررسی عملکردها جلسات ماهانه با حضور افراد برگزار شود.

دهقانی با اشاره به ثبت کانون‌ها تا پایان خردادماه گفت: رابطین طرح ایران 1440 و عفاف  و حجاب تاکنون معرفی شده‌اند و در حوزه رفیقانه، شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته و اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح مقلوبه در کردستان در راستای اجرای طرح نهضت پیشرفت بانوان اظهار کرد: در طرح مقلوبه آثار بسیاری دریافت کردیم و این طرح مورد استقبال بانوان کردستانی قرار گرفت.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان بیان کرد: در زمینه جشنواره گوهرشاد نیز محورهای جشنواره تبیین شده و تاکنون آثار خوبی بدست ما رسیده است و طرح شایستگان پیگیری شده و برای معرفی دختران نمونه، مشخصات همراه با کلیپ یک دقیقه‌ای ارسال شده است.

وی در پایان یادآور شد:  در مورد طرح فردامون، پیگیر ثبت‌نام نوجوانان هستیم در این زمینه با پنج مدرسه کار خود را شروع کرده‌ایم و در حال ارتباط با مدارس دیگر هستیم.

انتهای پیام
captcha