پیشکسوتان مولودی‌خوانی، مداحی و دف‌نوازی کردستان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4145941
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

پیشکسوتان مولودی‌خوانی، مداحی و دف‌نوازی کردستان تجلیل می‌شوند

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره ارشاد کردستان با اشاره به حضور مداحان اقلیم کردستان عراق در ششمین جشنواره رضوی «هه تاو» گفت: در این مراسم معنوی از ۱۰ پیشکسوت مولودی‌خوانی، مداح و دف‌نواز استان کردستان تجلیل و قدردانی می‌شود.

برگزاری ششمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی

رشید محمودی، سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: ششمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی «هه تاو» به مناسبت مولود نبی اکرم(ص) و سلاله پاک ایشان حضرت امام رضا(ص) امروز، 16 خردادماه در مجتمع فجر سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مولودخوانی رضوی «هه تاو» از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بوده است، افزود: هفت گروه مولودخوان حرفه‌ای از اقلیم کردستان عراق، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و استان کردستان در این جشنواره حضور می‌یابند.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به حضور مداحان اقلیم کردستان عراق در جشنواره رضوی «هه تاو»بیان کرد: در این مراسم معنوی از ۱۰ نفر پیشکسوت عرصه مولودی‌خوانی، مداح و دف‌نواز استان کردستان تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشن مردمی به همت گروه های دف‌نوازی شهر سنندج برگزار می شود، بیان کرد: جشنواره مولودخوانی « تاو» امروز، 16 خردادماه سال جاری مصادف با 17 ذی القعده ۱۴۴۴ در مجتمع فجر سنندج میزبان مردم شهر سنندج خواهد بود.

محمودی به استقبال مردم استان کردستان از برگزاری جشنواره مولودخوانی رضوی در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: حضور برای عموم مردم در این جشنواره فرهنگی - مذهبی آزاد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha