احداث بیش از ۱۳ هزار واحد در نهضت ملی مسکن در فارس
کد خبر: 4146046
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

احداث بیش از ۱۳ هزار واحد در نهضت ملی مسکن در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: در حال حاضر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن 13 هزار و 944 واحد مسکونی است که عمدتاً از سال 1401 آغاز شده است.

سیدعلیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدعلیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس امروز، 16 خردادماه در بازدید از پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه کیفیت و حفظ جان مردم خط قرمز بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌ها است، افزود: ساخت و ساز با کیفیت و رعایت استاندارهای لازم از اولویت‌های اصلی این نهاد در اجرای پروژه‌های عمرانی است، به طوری که با بالا بردن سطح کیفیت و سیستم فرآیند تولید می‌توان گامی بلند در جهت اصلاح ساختار‌های اقتصادی و عمرانی برداشت.

وی شاخص‌های تأمین مسکن شهری در استان فارس را فراتر از متوسط استانی دانست و با بیان اینکه بافت جمعیتی در فارس از روستایی به شهری در حال تغییر است، گفت: نسبت 25 درصد جمعیت روستایی به 75 درصد جمعیت شهری بیانگر تغییرات جمعیتی و هشداری برای افزایش مهاجرت به شهرها است. این در حالی است که تا چندی پیشتر در فارس نسبت جمعیتی حدود 45 درصد جمعیت روستایی و 55 درصد جمعیت شهری بود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با تصریح اینکه در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن در ساخت و ساز مسکن محرومین ورود کرده است، گفت: این طرح‌ها عمدتاً در قالب طرح نهضت ملی مسکن گنجانده می‌شود و درحال حاضر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن 13 هزار و 944 واحد مسکونی است که عمدتا از سال 1401 آغاز شده است.

حمیدی افزود: از این تعداد بخشی را بنیاد کار می‌کند که 5 هزار و 505 واحد به عنوان بنیاد ساز است که 3 هزار و 152 واحد در شهر جدید صدرا، 700 واحد سلطان آباد، 148 واحد در شهرک نشاط سلطان آباد، 700 واحد مسکونی در داراب، 419واحد خنج و مابقی آن 8 هزار و 429 واحد مسکونی در قالب گروه ساخت و با مشارکت مردم ساخته می‌شود.

در حاشیه این بازدید محمد جواد آرایش، مدیر بنیاد مسکن شهرستان پاسارگاد، به بیان چگونگی اجرای این پروژه پرداخت و افزود: بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت زیر ٢۵ هزار نفر با هماهنگی و تعامل راه و شهرسازی برای متقاضیان مسکن ملی خانه می‌سازد.

انتهای پیام
captcha