انتقاد استاندار فارس از استفاده تجاری از برخی نمازخانه‌ها
کد خبر: 4146144
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸

انتقاد استاندار فارس از استفاده تجاری از برخی نمازخانه‌ها

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه شنیده شده است از بعضی نمازخانه‌های مدارس استفاده تجاری می‌شود، گفت: لازم است تمامی نمازخانه‌های مدارس استان صرفاً به عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار گیرند.

نشست ستاد اقامه نماز، استانداری فارسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر سه‌شنبه، 16 خرداد در نخستین جلسه ستاد اقامه نماز استان شد، بر لزوم تجمیع اطلاعات و داده‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مساجد و نمازخانه‌ها تأکید کرد و گفت: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مساجد و نمازخانه‌های استان در تمامی شاخه‌ها اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در قالب یک نرم‌افزار تدوین شود؛ میزان فعال بودن و بازدهی مساجد و نمازخانه‌ها اهمیت بالایی در تصمیم‌گیری‌ها دارد.

وی اظهار کرد: شنیده شده است از بعضی نمازخانه‌های مدارس استفاده تجاری می‌شود، لازم است تمامی نمازخانه‌های مدارس استان صرفاً به عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار گیرند.

ایمانیه تصریح کرد: راهداری استان نقشه جامع و کاملی از راه‌های استان تدوین کند، مساجد بین راهی و نمازخانه‌ها را در آن مشخص کرده و سپس با ارزیابی آن نسبت به وضعیت آنان اعلام نظر کند تا ستاد اقامه نماز بر مبنای آن تصمیم‌گیری کند و بعداً بتوان نسبت به تعمیر و بازسازی بعضی مساجد و ساخت مساجد و نماز‌خانه در مناطق مورد نیاز اقدام کرد.

استاندار فارس بر ضرورت انجام پژوهش در خصوص چگونگی وضعیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: وضعیت اقامه نماز در شاخه‌ها و گرایش‌های مختلف و با معیارهای از پیش مشخص شده مورد بررسی قرار گیرد، سپس بر اساس نتایج به دست آمده، مسئولان پس از برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌ها اقدام کنند. ارتقای فرهنگ نماز و نمازخوانی نیازمند اقدامات عملی، فرهنگی و ریشه‌ای است.

وی حضور یک مسئول واحد را برای اجرای این امر ضروری دانست و افزود: همه سازمان‌ها اعم از شهرداری‌ها، فرودگاه‌ها، آموزش و پرورش، راهداری، دانشگاه‌ها، صمت و غیره یک مسئول خاص و منحصراً معطوف به موضوع اقامه نماز داشته باشند؛ چرا که بنا به سفارش بزرگان دین با اقامه نماز گره بسیاری از امور باز می‌شود.

استاندار فارس در پایان خواستار ارائه رتبه‌بندی فرمانداران و رؤسای ادارات کل استان در خصوص عملکرد ایشان در حوزه نماز شد.

انتهای پیام
captcha