ششمین جشنواره مولودخوانی رضوی «هه‌تاو» به کار خود پایان داد
کد خبر: 4146191
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

ششمین جشنواره مولودخوانی رضوی «هه‌تاو» به کار خود پایان داد

ششمین جشنواره مولودخوانی رضوی «هه‌تاو» از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شامگاه گذشته، 16 خرداد در مجتمع فجر سنندج به کار خود پایان داد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، شامگاه گذشته، 16 خرداد در اختتامیه ششمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی «هه‌تاو»، گفت: مدح و ثنای رسول اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) در دهه کرامت زینت‌بخش محافل و مجالس مردم و عاشقان آن حضرات در استان کردستان بوده است.

وی با اشاره به عشق و علاقه وافر مردم کردستان به امام رضا(ع)، افزود: در راستای این عشق و علاقه وافر، قوم کُرد، نام رضا را همواره برای فرزندان خود برمی‌گزینند چراکه اسم «رضا» بنا به ویژگی‌های خاص و با مسمای آن، آرامش و آسایش بی‌نظیری به انسان منتقل می‌کند.

مدیرکل ارشاد کردستان با اشاره به شوق و ذوق مردم کردستان برای مشرف شدن به زیارت امام رضا(ع) بیان کرد: کسانی که از کردستان به زیارت مرقد امام رضا(ع) مشرف شده‌اند، بلااستثنا با خشنودی خاصی برگشته‌اند.

وی به منورشدن شهر سنندج به وجود مبارک امامزاده هاجره خاتون(س) اشاره کرد و گفت: خواهر امام رضا(ع) در سنندج میعادگاه عاشقان آن حضرت در این دیار نشان و عطر شفابخشی امام هشتم را با خود دارد.

دریایی با اشاره به اینکه جشنواره مولودخوانی رضوی «هه‌تاو» هر ساله در راستای برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سطح استان کردستان برگزار می‌شود، افزود: تزکیه نفس و تقویت اخلاق هدف اصلی برگزاری جشنواره رضوی هه تاو بوده است.

وی برگزاری این جشنواره‌های معنوی را بهانه‌ای بسیار قوی برای با هم بودن و تزکیه نفس و زنده کردن اخلاق اسلامی بین مردم دانست و یادآور شد:  شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید اهم مزایا و محسنات این جشنواره‌های معنوی را بین اقشار مختلف مردم رواج دهند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این جشنواره فرهنگی از مداحان و مولودی‌خوانان برتر استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha