ترویج فرهنگ اقامه نماز با جدیت دنبال شود
کد خبر: 4146444
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

ترویج فرهنگ اقامه نماز با جدیت دنبال شود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: لازم است مسئولان امر نماز، بحث ترویج فرهنگ اقامه نماز را با جدیت دنبال و بدون تعارف با مسئولانی که در امر اقامه نماز کوتاهی می‌کنند برخورد کنند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در زنجان شامگاه، ۱۷ خردادماه در دیدار با مسئولان اقامه نماز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه وظایف محوله سازمان در حوزه راهداری به‌صورت شبانه‌روزی است، مطرح کرد: این موضوع باعث نشده است که اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از دیگر وظایف محوله خود از جمله نماز کوتاهی کنند.

وی رسالت راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را حمایت، هدایت و نظارت مطرح کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات و سایر مشکلات مالی می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت دیگر نهادها و خیریه‌ها با ارائه خدمات بهتر رضایت عموم را جلب کرد.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: لازم است مسئولان امر نماز، بحث ترویج فرهنگ اقامه نماز را با جدیت دنبال و بدون تعارف با مسئولانی که در امر اقامه نماز کوتاهی می‌کنند، برخورد شود.

در ادامه سیدعلی مهدیان، معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد اقامه نماز کل کشور از وجود اهتمام جدی برای ساماندهی و توسعه مراکز اقامه نماز بین‌راهی در کشور خبر داد.

این مسئول با عنوان این مطلب که به‌ جد پیگیر ساماندهی مراکز اقامه نماز هستیم، گفت: با احصای نیازمندی و درخواست مخاطبان و طراحی سامانه‌ای توانستیم نمازخانه‌های بین‌راهی را به‌صورت آنلاین رصد کنیم.در صورت رونمایی از این سامانه، امکان افزودن سایر اطلاعات مورد نیاز مردم با توسعه و تکمیل این سامانه‌ها فراهم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد اقامه نماز کل کشور افزود: در این جلسه مقرر شد با عنایت به شرایط خاص نمازخانه جنب پلیس‌راه محور ترانزیت زنجان - خرم‌دره پس از بازدید و بررسی میدانی در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین مقرر شد در محور زنجان - دندی در کیلومتر ۴۲ امکان‌سنجی و مطالعه کارشناسی به‌منظور استفاده از مسجد بین‌راهی و زمین جنب آن برای احداث راهدارخانه توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان مورد بررسی قرار گیرد.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: در آیات قرآن در خصوص مهیا کردن زمینه اقامه نماز سفارش شده است و اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیز در این خصوص اقدامات موثری انجام داده است.

وی گفت: تا به امروز استانداری با برگزاری جلسات مختلف سعی کرده هر چه در توان داشته در این خصوص انجام دهد، بعد از این نیز توجه به این موضوع بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha