وجود مدارس شاهد؛ ظرفیتی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 4146526
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

وجود مدارس شاهد؛ ظرفیتی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان وجود مدارس شاهد را ظرفیتی اساسی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان ایران اسلامی است که فرزندان ما در کمال آرامش به تحصیل می‌پردازند.

نشست ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران استان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 18 خردادماه در دومین نشست ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران استان ضمن تقدیر از زحمات همکاران اداره امور شاهد و ایثارگران، ارائه خدمات به جامعه هدف مدارس شاهد را از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش خواند و با اشاره به کیفیت تحصیل این دانش‌آموزان، بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و مراقبت در این زمینه تأکید کرد.

وی وجود مدارس شاهد را ظرفیتی اساسی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان ایران اسلامی است که فرزندان ما در کمال آرامش به تحصیل می‌پردازند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به مدیریت مدارس شاهد، کارآمدی و ارزش مداری را از خصوصیت‌های ویژه مدیر مدرسه شاهد ذکر کرد و با بیان اینکه باید حساسیت لازم و اصولی در انتصاب مدیران این مدارس صورت گیرد، بیان کرد: توجه به جایگاه مدارس شاهد و رسالت‌های آن ایجاب می‌کند، بهترین نیروها در این مدارس به کارگیری شوند.

وی دیگر نیروهای اختصاصی به مدارس شاهد را نیز مطابق دستورالعمل نیروی انسانی این مدارس بر اساس معیارها و مشخصاتی توصیف کرد که لازم است صراحت قانون و‌مقررات در انتخاب و انتصاب آنان لحاظ شود.

ناظمی‌جلال در پایان سخنان خود از معاونان آموزشی و پرورشی و نیز حوزه ارزیابی عملکرد خواست همکاری لازم با اداره امور شاهد و ایثارگران را در پیشبرد اهداف دستورالعمل نیروی انسانی این مدارس صورت دهند.

علیرضا شهسواری؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در بخشی از این نشست توجه به جایگاه فرزندان شهدا و ایثارگران را وظیفه آن اداره کل و آحاد جامعه دانست و گفت: امروز باید بتوانیم ایثار و رشادت‌های رزمندگان را به درستی به نسل فعلی جامعه منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدارس شاهد پیش قراول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: الگوسازی مدارس برتر در زمینه ارائه خدمات، سبب ارتقای سطح کیفی مدارس دیگر خواهد شد.

هادی نعمتی، کارشناس اداره امور شاهد و ایثارگران استان در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از اجرای مصوبات اولین نشست این ستاد، به دیدارهای صورت گرفته با خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، دیدار و سرکشی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.

وی به اقدامات و مکاتبات صورت گرفته در راستای کمک سرانه مدارس شاهد اشاره کرد و افزود: کمک سرانه مدارس شاهد بر اساس تعیین کف و سقف از سوی اداره کل امور شاهد و ایثارگران جریان داشته و در استان نیز پس از بررسی در ستاد شهرستان‌ها و مناطق، مبلغ پیشنهادی به ستاد استان ارسال می‌شود.

کارشناس اداره امور شاهد و ایثارگران استان در ادامه سخنان خود به مباحثی از قبیل امتیازات و تخفیفات حافظان قرآن کریم در مدارس شاهد، امتیاز خیرین و کیفیت‌بخشی به مدارس نکاتی را عنوان کرد.

سیما منصوری، کارشناس اداره امور شاهد و ایثارگران نیز از برگزاری جشنواره روزه اولی‌ها در سطح مدارس شاهد خبر داد و یادآور شد: این جشنواره با حضور پرشور دانش آموزان مدارس شاهد استان صورت گرفته و با موافقت ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران استان از همکاران و مدارس برتر در این زمینه تقدیر به عمل می‌آید.‌

انتهای پیام
captcha