تعزیه یکی از ابزارهای مهم جهاد تبیین است
کد خبر: 4146970
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

تعزیه یکی از ابزارهای مهم جهاد تبیین است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جهاد تبیین ابزارهای مختلفی دارد که متناسب با ذائقه افراد و مخاطب‌ باید از همه آنها استفاده کرد، گفت: یکی از ابزارهایی که در جهاد تبیین و انتقال مفاهیم دینی و حوادث به جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد بحث تعزیه است.

تعزیه ده‌زیاربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شامگاه، ۲۰ خردادماه و در جریان یازدهمین شب از دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار»، گفت: ترویج مکتب امام حسین(ع) در راستای ترویج دین مبین اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام(ص) است و نیاز به جهاد تبیین دارد.
 
وی با بیان اینکه جهاد تبیین ابزارهای مختلفی دارد که متناسب با ذائقه افراد و مخاطب‌ باید از همه آنها استفاده کرد، تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که در جهاد تبیین و انتقال مفاهیم دینی و حوادث به جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد بحث تعزیه است.
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: روستای ده‌زیار در موضوع تعزیه و جهاد تبیین پیشتاز است و نام ده‌زیار نه تنها در تعزیه بلکه در بخش‌های دیگر دینی نامی بلند آوازه است و این همت مردم روستا را به تصویر می‌کشد.
 
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با اشاره به پیگیری مشکلات روستا در حوزه زیرساختی، گفت: به‌دنبال اختصاص زمینی مناسب برای تعزیه ده‌زیار هستیم تا دسترسی به آسان باشد و امیدواریم برای سال آینده فراهم شود زیرا تأسیسات خاصی نمی‌خواهد بلکه نیازمند فضایی بزرگ است که امکان مانور و کار تخصصی تعزیه را داشته باشد.
انتهای پیام
captcha