ضرورت رعایت مقررات فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های اردبیل
کد خبر: 4147041
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

ضرورت رعایت مقررات فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های اردبیل

در جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های اردبیل به ضرورت رعایت مقررات فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های این استان تاکید شد.

دانشگاه‌های اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دانشگاه معین استان اردبیل ۲۰ خرداد ماه در جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های اردبیل با اشاره به اهتمام دانشگاه‌های استان در راستای اعتلای بعد فرهنگی و تربیتی نسل جوان در محیط دانشگاه، بر جدیت مسئولان دانشگاه‌ها در اجرای قوانین و ضوابط حجاب و عفاف تأکید کرد.

وی همچنین از وضعیت مطلوب دانشگاه‌های استان در مقایسه با دیگر مراکز در زمینه تقید به امر مقدس حجاب خبر داد. رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با استناد به آیات و روایات ضمن تبیین اهمیت حفظ کرامت و شأنیت جایگاه زن و مرد، بر تدوین برنامه‌های متناسب با تحولات روز و هماهنگ با روحیات نسل جوان دانشجو در راستای تغذیه روحی و روانی آنان تاکید کرد.

عباس فنی‌اصل، رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های اردبیل و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: برگزاری کارگاه‌های بصیرت‌افزایی با هدف ارتقای بینش نسبت به مسأله حفظ عفت و پاکدامنی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای آگاه‌سازی و نیز تبیین الگو‌های مناسب پوشش، تأکید بر تولیدات رسانه‌ای و هنری در راستای ترویج فرهنگ عفت و پاکدامنی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های دانشجویی به‌منظور تبیین فلسفه حجاب و ... از جمله برنامه‌های پیشنهادشده جهت بررسی بیش‌تر در جمع تخصصی دانشگاه‌ها برای ارائه در جلسه آتی می‌باشد.

انتهای پیام
captcha