آغاز فعالیت مجمع «خیرین حامی بازماندگان از تحصیل» در کردستان
کد خبر: 4147186
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

آغاز فعالیت مجمع «خیرین حامی بازماندگان از تحصیل» در کردستان

استاندار کردستان با اشاره به آغاز فعالیت مجمع «خیرین حامی بازماندگان از تحصیل» در کردستان، گفت: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی مجموعه و تعامل سوادآموزی با این مجمع موجب تحقق اهداف و کوتاه شدن مسیر و تسهیل در فرایندها شویم.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، دیروز، ۲۱ خرداد در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: سوادآموزی به عنوان یکی از بناهایی که توسط حضرت امام(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بنیانگذاری و تشکیل شد، منشأ خیر و برکت فراوان بوده و هم نشان از رویکرد انقلاب اسلامی اسلامی و رهبری فرزانه در باب آگاهی‌بخشی و تأمین شرایط و تجهیزات لازم برای با سوادی جمعیت کشور است.

وی با بیان اینکه اگر رویکردها و اقدامات را با زمان قبل از انقلاب مقایسه کنیم، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، توسعه نرخ سواد است، افزود: با راه‌اندازی نهضت سوادآموزی امروز می‌بینیم که تنها درصد کمی از جمعیت فعال کشور بی‌سواد باقی مانده است، در حالیکه قبل از انقلاب، شرایط به گونه دیگری بود و بیش از دو سوم جمعیت کشور از نعمت سواد محروم بودند.

استاندار کردستان با بیان اینکه ‌ برای تحقق این مهم از ابتدای انقلاب تاکنون زحمات و تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، بیان کرد: در اوایل کار شناسایی و ایجاد انگیزه در افراد برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی راحت‌تر بود، ولی الان شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان نیاز به همت و اقناع‌سازی دارد و کمبود امکانات و نواقص و ضعف اعتبارات پیگیری کار را سخت‌تر کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: گزارشی از عملکرد شهرستان‌ها در راستای میزان تشکیل جلسات شورای پشتیبانی،  اهتمام فرمانداران تهیه و تنظیم و در جلسه آتی شورای ارائه کنند تا جلسات منتج به نتیجه شود.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که جامعه هدف قابل توجهی دارند، بخش عمده‌ای از این افراد را، بی‌سوادان و کم سوادان تشکیل می‌دهند، خواستار تمرکز بر این موضوع و همکاری و هم‌افزایی اعضا به منظور رسیدن به هدف غایی و مطلوب یعنی با سوادی شد.

وی با بیان اینکه عزم دولت در حوزه توانمندسازی مناطق محروم، فقط توجه به پروژه‌های عمرانی نیست، بلکه دولت در بُعد فرهنگی و آموزشی هم وظیفه‌مند بوده و ورود جدی به این موضوعات دارد، افزود: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی مجموعه و تعامل سوادآموزی با مجمع «خیرین حامی بازماندگان از تحصیل» که فعالیت آن در سطح استان آغاز شده است، موجب تحقق اهداف و کوتاه شدن مسیر و روان‌تر شدن اقدامات و تسهیل در فرایندها باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: هر جایی که ما جامعه هدفی در اختیار داریم این می‌تواند کمک کند و مسیر سوادآموزی تسهیل شود و استانداری هم وظیفه حمایتی خود را انجام و برای بازدید از کلاس‌ها آمادگی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha