نصرت خداوند به مظلومان نزدیک است
کد خبر: 4147468
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن لرستان:

نصرت خداوند به مظلومان نزدیک است

حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی با اشاره به اینکه نصرت خداوند به مظلومان نزدیک و از ظالمان دور است، گفت: سنت الهی این است که مظلومان را یاری می‌دهد و با ظالمان به شکل قاطع برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن لرستانحجت‌الاسلام سیدهادی موسوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به نکات تفسیری دعای چهاردهم صحیفه سجادیه «يَا مَنْ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ وَ يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ فِي قَصَصِهِمْ إِلَى شَهَادَاتِ الشَّاهِدِينَ. وَ يَا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِينَ وَ يَا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِينَ» اظهار کرد: دعای چهاردهم صحیفه سجادیه در زمانی بیان شده که امام سجاد(ع) ظلم فراوانی را در جامعه مشاهده می‌کند.

وی با بیان اینکه دعای چهاردهم صحیفه سجادیه از دعا‌های مأثور از امام سجاد(ع) در یاری خواستن از خداوند متعال برای رهایی از ظلم ستمکاران است، اضافه کرد: امام سجاد(ع) در این دعا به علم خدا به سرگذشت ستمدیدگان اشاره کرده و از خداوند برای غلبه بر کینه و خشم از دشمن، یاری می‌طلبد و از خدا مقام رضا و تسلیم را درخواست می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه موضوع دعای چهاردهم سخن گفتن امام چهارم شیعیان با خدای متعال در خصوص ظلم و تعدی است و آن حضرت به تبیین ظلم ظالمان می‌پردازد، اضافه کرد: یکی از عناوینی که در کنار ظلم در قرآن به‌کار برده می‌شود تعدی به معنای تجاوز به حقوق دیگران است.

سهرابی با بیان اینکه برای ظلم دو معنا وجود دارد، اضافه کرد: کاری که در جایگاه خویش انجام نمی‌شود ظلم است و به‌معنای دیگر پایه گذاردن در حریم افراد و تعدی به حقوق و حدود دیگران، لذا واژه «تعدی» با واژه «ظلم» معنای نزدیکی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه ناپسند بودن ظلم و پسندیده بودن عدالت مورد تأیید تمام ادیان الهی و عالمان دینی است، اضافه کرد: از مواردی که از لحاظ عقلی مذموم است ظلم و تعدی است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه شکوائیه مظلومان از ظلم و ستم ظالمان بر خداوند پوشیده نیست و بدیهی است که خداوند متعال به کوچکترین تحولات انسان‌ها آگاه است و آنچه بر ظالم و مظلوم پیش آمده را می‌داند، اضافه کرد: وقتی خداوند عالم به ظلم و ستم است پس در خصوص آن حکم و داوری می‌کند و این سنت الهی است که خداوند ظالمان و تجاوزکنندگان به حقوق دیگران را دوست نمی‌دارد.

سهرابی با بیان اینکه برای اثبات هر ظلمی دادگاه و شهودی نیاز است و از طرفی عمده ظالمان افراد صاحب قدرت هستند، گفت: معمولاً شاهدان در چنین شرایطی در هنگام شهادت دادن خوف دارند چون از قدرت ظالمان می‌ترسند، اما خداوند در مجازات ظالمان به شهود نیازی ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اینکه نصرت و یاری خداوند به مظلومان نزدیک و نسبت به ظالمان دور است، اظهار کرد: سنت الهی این است که مظلومان را یاری می‌دهد و با ظالمان به شکل قاطع برخورد می‌کند. بزرگان و حکما ظلم را چیز مسمومی می‌دانند که با جهان آفرینش همخوانی ندارد چون خداوند متعال آسمان و زمین را براساس عدل آفریده است و مبنا عدالت است، خداوند هرگز دادخواهی مظلومان را رها نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha