۳۵۰ مدرسه کردستان در طرح «شهید عجمیان» بهسازی و شاداب‌سازی می‌شوند
کد خبر: 4147481
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

۳۵۰ مدرسه کردستان در طرح «شهید عجمیان» بهسازی و شاداب‌سازی می‌شوند

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح «شهید عجمیان» در راستای شاداب‌سازی و بهسازی مدارس مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: سهم استان کردستان از این طرح دو هزار و ۵۰۰ کلاس در قالب ۳۵۰ مدرسه است.

غلامعلی کرمی‌نیاز، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی

غلامعلی کرمی‌نیاز، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، از اجرای طرح «شهید عجمیان» در راستای شاداب‌سازی و بهسازی مدارس مناطق کم‌برخوردار ذکر کرد و گفت: هشت کارگروه در این قرارگاه ایجاد شده است که مسائل مختلف را پیرامون عدالت تربیتی در استان پیگیری می‌کند.

وی چراغ راه این قرارگاه را منویات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: برنامه‌ریزی مناسبی در این راستا انجام شده است و سعی داریم خدمات این قرارگاه را به نقاط محروم و دانش‌آموزان نیازمند ارائه کنیم.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش‌و‌پرورش استان، از اجرای طرح «شهید عجمیان» در راستای شاداب‌سازی و بهسازی مدارس مناطق کم برخوردار خبر داد و بیان کرد: این طرح از اسفندماه ۱۴۰۱ شروع شده و سهم استان کردستان از آن دو هزار و ۵۰۰ کلاس در قالب ۳۵۰ مدرسه است.

وی اجرای این طرح در مدارس را با تکیه بر ظرفیت نهادهای مختلف دولتی و حاکمیتی با محوریت آموزش و پرورش خواند و گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

کرمی‌نیاز از خرید رنگ به میزان ۱۰۰ میلیون تومان برای شروع پروسه اجرا خبر داد و افزود: از ابتدای تیرماه و با حضور مسئولان استانی و حضور وبیناری رئیس جمهور، روند اجرایی آن در تابستان سال جاری آغاز می شود.

وی تهیه و ‌تحویل ۵۴ دستگاه تلویزیون هوشمند تعاملی هر کدام به ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان، توزیع ۱۷۶ کیت آموزشی علوم و ریاضی بین مدارس دو‌ نوبته دوره ابتدایی حاشیه شهر و مناطق محروم، جذب ۳۲۲ میلیون تومان از سوی معاون امور روستایی ریاست جمهوری بابت خرید نوشت‌افزار، جذب ۲۵۰ میلیون تومان جهت هوشمندسازی ۱۱ کلاس درس از سوی بنیاد مستضعفان، پوشش ۳۰۰ دانش آموز در قالب خدمات رایگان دندانپزشکی، تهیه یک هزار کتابخانه کلاسی، تهیه ۶۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر و تهیه و توزیع پک‌های بهداشتی را از جمله اقدامات این قرارگاه و کارگروه‌های آن‌ در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بیان کرد.

انتهای پیام
captcha