هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت سربلند است
کد خبر: 4147506
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت سربلند است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت، برای همیشه سربلند بوده و سرافرازی این روز‌های ایران اسلامی در جزیره بی‌ثبات ناامنی منطقه نیز ناشی از همین مفهوم پر نغز است.

سپاه حضرت عباس(ع)  اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کنگره ملی ۳۴٠٠ شهید استان اردبیل، غلامحسین محمدی اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان، 22 خردادماه، در مراسم هماهنگی برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید اردبیل که باحضور سردار آزادی رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان برگزار شد، با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که «شهادت، مرگ انسان‌های زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دست‌شان برود»، اظهار کرد: خوشا به حال و سعادت شهدا که کبوتر سعادت بر شانه‌هایشان نشست و ره صد ساله ر ا یک‌شبه پیمودند.

وی یاد آور شد: بی‌شک شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی، مشعل‌دار پیروزی، آزادی و استقلال ملت هستند؛ همان هدایت کنندگانی که تا همیشه بر تارک تاریخ می‌درخشند. سردار محمدی اصل افزود: وظیفه اصلی امروز ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانی است که شاید حال و هوای آن دوران را ندیده‌اند و دشمنان هم باید بدانند تا این کشور و نظام دو بال ولایت و شهادت را دارد هیچگاه زمین‌گیر نخواهد شد. فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ایران مدیون ایثارگری جوانان و نوجوانانی است که با از خود گذشتگی در راه اسلام ناب محمدی(ص) تا آخرین لحظه ایستادگی کردند، تصریح کرد: امروز آرامش ما از همان جوانانی است که در راه اسلام با دشمن مقابله کردند تا ارزش‌های اسلامی زنده بماند.

وی گفت: خوشبختانه با ازخودگذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و اتحاد و انسجام ملت غیور ایران اسلامی دشمنان از رسیدن به این اهداف و توطئه‌ها ناکام ماندند و سپاه سرافراز اسلام نقش بی‌بدیلی در مبارزه با تروریسم و ریشه کن سازی غده سرطانی داعش داشته و با اقتدار توطئه‌های قدرت‌های استکباری و شیطانی را خنثی و نظام سلطه و مزدورانش را در ناکامی و استیصال قرار داده است. محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استانی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: در بحث آب و خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در سال‌های پیشرو که جنگ آب است اقدامات مناسبی در امر تأمین آب شرب و آب کشاورزی در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام داده است.

فرمانده سپاه استان اردبیل با بیان اینکه تا سال گذشته به ۴۶۳ روستا آب شرب با تانکر ارائه می‌شد، گفت: به همت بسیج سازندگی و با همکاری اداره کل آب و فاضلاب در مرحله اول، مقدمات آب‌رسانی پایدار به ۴۵۴ روستا انجام‌یافته و در مرحله دوم نیز عملیات آبرسانی به ۴۵۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است. وی اقدامات سپاه پاسداران بَعد از دفاع مقدس را متذکر شد و افزود: سپاه بعد از پایان جنگ تحمیلی با بهره‌مندی از تجربیات دوران طلایی دفاع مقدس در سنگر‌های خدمت‌رسانی به مردم به محرومیت‌زدایی پرداخت تا در کنار دولت آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کند.

انتهای پیام
captcha