نگاهی به فعالیت‌های مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة‌الزهرا(س)
کد خبر: 4148272
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

نگاهی به فعالیت‌های مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة‌الزهرا(س)

مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به فعالیت این مرکز برای بانوان طلبه و غیر طلبه گفت: مرکز آموزش‌های مهارتی دارای دو بخش است که بخشی از آموزش‌های مکمل در کنار تحصیل طلاب است و بخشی دیگر نیز آموزش‌های آزاد و مهارتی است.

فهیمه نیک‌زاد، مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة الزهرا(س)فهیمه نیکزاد، مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة‌الزهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از قم درباره فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: مرکز آموزش‌های مهارتی از مجموعه مراکز جامعةالزهرا(س) است که به طلاب و عموم بانوان غیرطلبه خدمات آموزشی آزاد و مهارتی را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش‌های مهارتی دارای دو بخش است، ادامه داد: بخش آموزش‌های مکمل در کنار تحصیل طلاب است و بخشی دیگر نیز آموزش‌های آزاد و مهارتی است که به عموم بانوان ارائه و شامل آموزش‌های حضوری، مجازی و اردویی کوتاه‌مدت می‌شود.

مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة‌الزهرا(س) با بیان اینکه این آموزش‌ها به دختران هفت سال به بالا و بانوان ارائه می‌شود، افزود: یکی از گروه‌های آموزشی علوم و معارف اسلامی است، اما علاوه بر این مهارت‌ها و سبک زندگی اسلامی با عناوین متعدد در زمینه سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه خلاقیت و نوآوری در زمینه ایده‌پردازی، نوآوری و کارآفرینی، در حوزه هنر و ادبیات دوره‌های هنر تجسمی، دستی، تزئینی، ادبی و نمایشی و در حوزه علم و فناوری مباحث مرتبط با آزمایشات علمی، نرم‌افزار، تدوین و مهارت‌های عمومی و تخصصی رایانه خدمات ارائه می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه دوره کوتاه‌مدت اقتضایی که ترکیبی از دوره‌های آموزشی مختلف است نیز در این مرکز براساس نیازهای مخاطبان برگزار می‌شود، بیان کرد: اکثر اساتید برگزارکننده این دوره‌ها بانوان توانمند و با تحصیلات بالا هستند و تنها برای برخی از دوره‌های خاص که لازم باشد از اساتید آقا استفاده می‌شود و اساتید بانوانی هستند که علاوه بر دارا بودن مهارت از نخبگان و برجستگان علوم دینی نیز هستند.

مدیر مرکز آموزش‌های مهارتی جامعة‌الزهرا(س) با بیان اینکه این آموزش‌ها در طول سال به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، افزود: دوره‌ها به‌صورت حضوری، مجازی و اردوهای کوتاه‌مدت آموزشی برگزار می‌شود، اما در فصل تابستان تمرکز ویژه‌ای بر روی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه این مرکز به‌صورت رسمی از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد اما هر یک از این اداره‌ها در گذشته به‌صورت جداگانه فعالیت داشتند، تصریح کرد: برخی از بانوان که به علوم حوزوی علاقه دارند اما می‌خواهند تنها با این دروس به‌صورت تک درس و یا موضوعی آشنا شوند کلاس‌هایی برگزار می‌شود که این ظرفیت نیز از سال ۹۷ فعال بوده است.

انتهای پیام
captcha