زبان هنر ابزار معرفی انقلاب به جهان است
کد خبر: 4148697
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۳
معاون استاندار لرستان:

زبان هنر ابزار معرفی انقلاب به جهان است

مجید منعمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی می‌تواند از طریق هنر پیام خود را به سراسر دنیا صادر کند بر استفاده از ظرفیت حوزه هنری در این عرصه تأکید کرد.

مجید منعمی معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مجید منعمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، ۲۸ خردادماه در آیین افتتاح حوزه هنری بروجرد ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران افتتاح این مرکز گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران باید به شیوه‌های هنری بیان شود.

وی با اشاره به اینکه همه ارکان شهرستان برای افتتاح حوزه هنری بروجرد تلاش کرده‌اند که این اتفاق مهم رقم بخورد، اضافه کرد: به‌ جز مراکز استان‌ها، فقط چندین شهر در کشور، حوزه هنری مستقل دارند و بروجرد نیز در زمره آنان قرار گرفت.

منعمی به اهمیت هنر در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی به منظومه فکری مقام معظم رهبری رجوع می‌کنیم پرداختن به هنر، بروز و ظهور جدی دارد و تأکیدات رهبری نشان می‌دهد عرصه هنر، عرصه مهمی به‌ویژه در انقلاب اسلامی است. پیام و ارزش‌های انقلاب اگر در قالب هنر عرضه نشود، ماندگاری آن کاهش پیدا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان زبان هنر را ابزار انتشار اندیشه‌های انقلاب اسلامی به جهان برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی می‌تواند از طریق هنر پیام خود را به سراسر دنیا صادر کند و از این جهت هنر نیاز به زایش دارد و این مهم از طریق ظرفیت‌هایی از قبیل حوزه هنری قابل دستیابی است.

منعمی با اشاره به اینکه تأسیس مرکز حوزه هنری بروجرد اهمیت بسیار بالایی دارد، اما تداوم آن مهم‌تر است، گفت: توقع این است همان‌طور که افراد بسیاری برای شروع فعالیت آن پای کار بودند، برای تداوم هم پای کار باشند که اثرگذاری آن را هم شاهد باشیم.

عبدالحمید قره‌داغی، معاون توسعه مدیریت حوزه هنری کشور  نیز در این مراسم با بیان اینکه بروجرد دیار مردان بزرگ بوده و هست و هنر انقلاب اسلامی می‌تواند در شهرستان بروجرد تبلور داشته باشد، اظهار کرد: این شهرستان دیار هنرمندان بزرگی است که در تاریخ نقش مهمی ایفا کردند لذا این شهرستان نیازمند توجه ویژه به مقوله هنر خصوصاً هنر انقلاب است.

وی افزود: هنر انقلاب با افتتاح حوزه هنری شهرستان بروجرد زنده خواهد شد، هنرمندان در این راستا دین خود را به انقلاب ادا کنند.

معاون توسعه مدیریت حوزه هنری کشور با بیان اینکه پرداختن به ارزش‌های انقلاب همت هنرمندان شهرستان بروجرد را می‌طلبد، ادامه داد: نگهداری این فضا برای هنرمندان انقلابی، همت می‌طلبد و نیازمند توجه ویژه و خاص است.

وی اضافه کرد: با همت و تلاش جمعی از هنرمندان و مسئولان امروز شاهد افتتاح حوزه هنری بروجرد بودیم ولی تداوم این راه نیاز به همراهی دارد.

تبیین انقلاب اسلامی با هنر انقلاب محقق می‌شود

مسلم مرادی، فرماندار بروجرد نیز در این آیین، گفت: امروز جنگ ترکیبی دشمنان در خیابان‌ها است و هنر باید به کمک انقلاب بشتابد و مشکلات فرهنگی جامعه مرتفع شود.

وی تصریح کرد: جنگ ترکیبی و شناختی بر انقلاب تحمیل شده است، حوزه هنری باید به افشای توطئه‌های دشمنان بپردازد و جهاد تبیین را توسط هنرمندان انجام دهد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: همه ما تعصب انقلاب را داریم و باید تلاش کرد تا در این فضای جنگ ترکیبی، با زبان هنر همه اتفاقات را تبیین کرد و حوزه هنری باید این خلأها را پُر کند.

مرادی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان نیازمند تبیین در عرصه‌های مختلف هستند و حوزه هنری در این میان اثرگذاری مناسبی دارد، اظهار کرد: امروز لازم است که در این عرصه همه کمک کنند و بخشی از مشکلات فرهنگی را با هنر انقلاب حل کرد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه باید در حوزه هنری به‌دنبال تولید محتوای فرهنگی برای غلبه به جنگ ترکیبی و شناختی باشیم، افزود: تبیین انقلاب اسلامی با هنر انقلاب محقق می‌شود.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان نیز در این مراسم، با تأکید بر اینکه هنر باید در خدمت انقلاب و ارزش‌های انقلاب باشد، گفت: حوزه هنری تاریخ انقلاب اسلامی را روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری، هنر را در خدمت انقلاب قرار داده است، اضافه کرد: حوزه هنری امید هنر انقلاب است، با هنر، انقلاب را نصرت می‌کنیم.

سپهوند گفت: علاوه بر مرکز لرستان، امروز حوزه هنری در شهرستان بروجرد افتتاح شد که می‌طلبد این اقدامات تداوم داشته باشد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از 15 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس شامل تولیدات کنگره ملی شش هزار و 544 شهید استان لرستان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha