طلاب در مأموریت‌های ذاتی خود کار جهادی انجام دهند
کد خبر: 4148840
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
امام جمعه کرمان:

طلاب در مأموریت‌های ذاتی خود کار جهادی انجام دهند

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه طلاب باید ابتدا در حوزه مأموریت خود کار جهادی انجام دهند، گفت: طلاب می‌توانند در قالب گروه‌های جهادی با حضور در روستاها در کنار کارهای طلبگی و انجام مأموریت‌های ذاتی به موضوعات عمرانی جهادی نیز ورود کنند.

دیدار امام جمعه کرمان با جهادگران حوزویبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۹ خردادماه در دیدار با جهادگران حوزوی کرمان با بیان اینکه طلاب و روحانیون نباید فراموش کنند که اول یک مأموریت ذاتی و یک مأموریت اقتضایی و موردی برعهده دارند، گفت: در هر کدام از این مأموریت‌ها فرصت‌هایی ایجاد می‌شود که اول باید به مأموریت‌های ذاتی پرداخته شود.
 
وی ادامه داد: مأموریت‌های ذاتی طلبه‌ها مشخص است و اگر فعالیت‌های جهادی مطرح می‌شود ابتدا باید در حوزه مأموریت‌های ذاتی طلاب و روحانیون باشد و پس از آن به کارهای دیگر ورود کنند. همانطور که دانشجویان پزشکی در گروه‌های جهادی ابتدا کار پزشکی جهادی انجام می‌دهند و سپس به کارهای دیگر می‌پردازند طلاب نیز باید ابتدا در حوزه مأموریت خود کار جهادی انجام دهند.
 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه محور کار طلاب و روحانیون مساجد است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار مسجد در استان کرمان وجود دارد که یک‌هزار و ۵۰۰ مسجد فعال هستند و باقی مساجد به‌صورت فصلی فعالیت دارند و کاملاً از ظرفیت مساجد استفاده نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه برای ساماندهی برنامه‌های مسجد شورای تعالی مساجد در شهر کرمان شکل گرفته و این طرح در سطح کشور نیز اعلام شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۰ درصد ساماندهی مساجد انجام شده است و طلاب فعال در گروه‌های جهادی حوزوی می‌توانند در حوزه مساجد نیز ورود کنند.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به نقشی که طلاب و روحانیون در فعال کردن مساجد روستاها می‌توانند ایفا کنند، بیان کرد: روستاهایی در استان وجود دارد که بالای ۴ هزار نفر جمعیت دارند اما روحانی در مساجد آنها حضور ندارد و طلاب می‌توانند در قالب گروه‌های جهادی با حضور در این روستاها در کنار کارهای طلبگی و انجام مأموریت‌های ذاتی به موضوعات عمرانی جهادی نیز ورود کنند.
 
روح‌الله زمزم‌زاده، دبیر دبیرخانه کانون‌های هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه روحیه جهادی همواره در حوزه‌های علمیه وجود داشته است، اظهار کرد: گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه در دو قالب فعالیت دارند که اولین آن گروه‌هایی هستند که در خود مدارس تشکیل می‌شوند و گروه دوم، گروه‌های جهادی مستقل هستند که خارج از حوزه اما با محوریت روحانیت و طلاب فعالیت می‌کنند.
 
زمزم‌زاده کمبود منابع، جدی نگرفتن کار جهادی در حوزه‌های علمیه و توجه بیشتر بر آموزش و... را از مشکلات گروه‌های جهادی حوزوی دانست و گفت: وظیفه ذاتی طلاب و روحانیون خدمت‌رسانی به مردم است و امیدواریم با تشکیلات ایجاد شده کارهای جهادی حوزوی انسجام بگیرد و مردم نیز واقعیت کار طلاب و روحانیون را درک کنند.
 
در ادامه این جلسه طلاب و روحانیون جهادگر به بیان مهمترین مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.
انتهای پیام
captcha