۸ نفر از اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در کرمان تجلیل شدند
کد خبر: 4149213
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

۸ نفر از اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در کرمان تجلیل شدند

آیین تجلیل از ۸ نفر از اعضای کرمانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران که به مدت ۸ ماه دریانوردی آب‌های جهان را طی کرده بودند در کرمان برگزار شد.

آیین تجلیل از ۸ نفر از اعضای کرمانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتشبه گزارش ایکنا از کرمان، آیین تجلیل از ۸ نفر از اعضای کرمانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران که به مدت ۸ ماه دریانوردی مسافت ۶۵ هزار کیلومتری آب‌های جهان را طی کرده بودند، عصر امروز، ۳۰ خردادماه در بوستان شورای کرمان برگزار شد.
 
امیر عبدالرحمان ساسانیان‌فرد، معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در این مراسم با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس، اسکورت کشتی‌های تجاری و تأمین امنیت نفتکش‌ها، گفت: ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می‌شود اما امروز در کشور شناخت کافی از اقتصاد دریا وجود ندارد.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های سواحل و شهرهای ساحلی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از ظرفیت و انرژی دریا استفاده کنیم ابتدا باید امنیت آنها تأمین شود که برای این امر نیازمند نیرویی مقتدر هستیم و امروز نیروی دریایی ایران، نیرویی مقتدر است که لحظه‌ای توقف ندارد.
 
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به توانمندی و قدرت نیروهای نظامی ایران، افزود: اگر کشور به این سطح از قدرت رسیده به‌دلیل تلاش جوانانی است که ایفای نقش آنها را در جبهه‌های مختلف دیده‌ایم.
 
امیر ساسانیان‌فرد اقدام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش را برای کشور امنیت‌آور و افتخارآفرین خواند و ادامه داد‌‌‌‌‌: مأموریت بزرگی بود که افراد این ناوگروه با جان و دل آن را قبول کردند و خم به ابرو نیاوردند. در حالی که دشمنان برای شکست این مأموریت لحظه شماری می‌کردند اما موفقیت این مأموریت سبب خوشحالی کشورهای دوست و همسایه شد.
 
وی تصریح کرد: اقدام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، شعار ما می‌توانیم را به شعار ما توانستیم تبدیل کرد و این افتخاری است که در نتیجه عمل به فرمان مقام معظم رهبری به‌وجود آمد و اثرات مثبتی در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... به‌دنبال داشت و هویت دوباره‌ای به کشور در حوزه دریا عطا کرد.
 
معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با تأکید بر اینکه اگر اقتدار داشته و در تمام سطوح گوش به فرمان رهبری باشیم موفق می‌شویم، گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد تفرقه و از بین بردن امید مردم و جوانان است. لذا باید هوشیار بود و وظیفه داریم برای ایجاد امید و انگیزه تلاش کنیم.
انتهای پیام
captcha