طرح «یاریگران زندگی» در کردستان اجرا شد
کد خبر: 4149247
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
با محوریت آموزش و پرورش

طرح «یاریگران زندگی» در کردستان اجرا شد

استاندار کردستان با اشاره به اجرای طرح «یاریگران زندگی» با محوریت آموزش و پرورش، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید از کودکی در نهاد افراد نهادینه شود.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، 30 خرداد در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: مبنای سیاست‌های نوین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان توسعه فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر است که این مسئله در راستای عمل به سیاست‌های کلان ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

وی اجرای طرح یاریگران زندگی را بخشی از سیاست‌های جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر ذکر عنوان کرد و افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سال گذشته برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی را با همکاری ادارات برگزار کرده و از این طریق به گسترش فعالیت‌های عمومی و تخصصی در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر و اعتیاد اقدام کردە است.

استاندار کردستان به روند رو به افزایش مصرف مواد مخدر در دنیا اشاره و بیان کرد: بیشتر از 200 میلیون نفر از جمعیت 15 تا 65 سال جهان یک بار مصرف مواد را تجربه کردەاند که این زنگ خطری برای سلامت انسان در جهان است.

وی تهاجم فرهنگی دشمنان را اثرگذار توصیف کرد و ادامه داد: کشور ما در چند دهه گذشته آماج حملات گوناگون قرار گرفته که تهاجم فرهنگی برای نا امیدی نسل جوان از جمله آن‌ها بوده است و باید برای این میزان از تهدید برنامه داشته باشیم.

زارعی‌کوشا به اجرای طرح «یاریگران زندگی» اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح دوره‌های آموزشی برای خانواده، محلات، محیط‌های آموزشی، محیط‌های کار و پیشه و محیط‌های اداری و فضای مجازی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت آموزش و پرورش اجرا شده است، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دوران طفولیت در نهاد افراد جامعه شکل گیرد که این مهم وظیفه ذاتی نهاد تعلیم و تربیت است و اداره آموزش ‌و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی در جامعه بهترین بستر برای اجرای طرح یاریگران زندگی و سایر برنامه‌های آموزش محور است.

استاندار کردستان در ادامه به مصوباتی اشاره کرد که در سال 1401 در شورای استان برای پوشش حداکثری برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر به تصویب رسید و همانند سنوات گذشته کلیه ادارات را به همکاری در راستای پیشبرد اهداف ستاد و کاهش آسیب اعتیاد مکلف کرد.

وی در ادامه به مسئله معتادان متجاهر گریزی زد و افزود: از مهم‌ترین اقدامات شورای هماهنگی در سال گذشته تأسیس و راه‌اندازی مرکز ماده 16 جهت اسکان و درمان بیماران معتاد متجاهر با ظرفیت حداقل 250 نفر با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شهرداری سنندج و بهزیستی می‌باشد که بستری و درمان بیماران بە صورت رایگان و تمامی هزینه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

زارعی‌کوشا ضمن تشکر از اقدامات اعضای شورای هماهنگی استان و شهرستان‌ها،فعالین اجتماعی و سمن‌ها برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر را در راستای برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سطح بین‌المللی دانست و یادآور شد: دنیا به این نتیجه رسیده است که اعتیاد به مواد مخدر نوعی بردگی برای انسان در عصر نوین است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی برنامه‌های کشور برای مبارزه مؤثر با مواد مخدر را بین سایر کشورهای جهان نمونه توصیف کرد و افزود: کشور ما در مسیر اصلی ترانزیت مواد از شرق به غرب است و استان کردستان به عنوان یکی از پایانه‌های خروجی این مسیر مورد توجه سوداگران مرگ است که این مسئله هوشیاری هرچه بیشتر مردم و نهادهای مقابله‌ای استان را می‌طلبد.

استاندار کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست‌های نوین ستاد، و تمرکز برطرح یاریگران زندگی، با آگاه‌سازی اقشار مختلف و استفاده از تمام ظرفیت‌های اجتماعی بتوانیم قدمی مؤثر در راستای کاهش آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر در جامعه برداریم.

انتهای پیام
captcha