کتاب و کتابخوانی در محلات و مساجد آذربایجان‌شرقی در اولویت قرار دارد
کد خبر: 4149535
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

کتاب و کتابخوانی در محلات و مساجد آذربایجان‌شرقی در اولویت قرار دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئله کتاب و کتابخوانی در حوزه محلات، مساجد و شهرها و توزیع عادلانه در اولویت قرار گرفته است، گفت: مجموعه کتابخانه‌ها نیز امروزه صرفاً محل قرائت خانه نیستند بلکه همه ابعاد کتاب و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در آنها شکل می‌گیرد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، اول تیرماه در آیین بهره‌برداری از بزرگترین کتابخانه استاندارد در شهر جدید سهند، اظهار کرد: این یازدهمین دوره از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی است که نشان از اهمیت دولت به موضوع فرهنگی در جامعه دارد.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی نیز غنای بزرگی در تاریخ و فرهنگ دارد و نگاه دولت به تبریز نیز ارتقای فرهنگ و احیای تاریخ و تمدن این خطه است.

خرم تصریح کرد: ما قول داده بودیم که هر چه در توان داریم در رابطه با کتاب و کتابخوانی را انجام خواهیم داد و این کتابخانه نیز گواه بر این است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مسئله کتاب و کتابخوانی در حوزه محلات، مساجد و شهرها و توزیع عادلانه در اولویت قرار گرفته است. مجموعه کتابخانه‌ها نیز امروزه صرفاً محل قرائت خانه نیستند بلکه همه ابعاد کتاب و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب فونداسیون مسائل فرهنگی و اجتماعی است، گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه اصلی مسائل اجتماعی است.

خرم اظهار کرد: خودمان را بدهکار مردم شهر سهند می‌دانیم. این شهر جوان و تازه تأسیس، جمعیت قابل توجه داشته و شهری است که دانشگاهی برجسته و صنعتی کشور در آن وجود دارد. باید همه تلاش‌ها را به کار برد تا با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در سهند، جوانان این دیار از آنها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نامگذاری این کتابخانه به اسم سردار سلیمانی، گفت: این نگاه امکان تربیت جوانان تراز انقلاب در شهرها امکان پذیر می‌کند.

انتهای پیام
captcha