تعریف شاخص‌های زیست‌عفیفانه در برنامه هفتم توسعه
کد خبر: 4149542
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
محمدبیگی مطرح کرد

تعریف شاخص‌های زیست‌عفیفانه در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فرصت تدوین برنامه هفتم است و در تلاشیم تا در قالب زیست‌عفیفانه شاخص‌های اصیل ایرانی پوشش سنتی و آداب و رسوم بومی محلی بتوانیم پوشش‌های خوب و اصیل را به صحنه بیاوریم و نماد زیست‌عفیفانه را که هزاران سال در ایران به‌عنوان اصالت و غیرت و انسانیت و آزادگی است به رخ جهانیان بکشیم.

فاطمه محمدبیگی

به گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس که شاماه چهارشنبه ۳۱ خردادماه در مجموعه سعدالسلطنه شهر قزوین برگزار شد، گفت:  آنچه قرآن کریم به مصداق دوری از اذیت و آزار دختران و زنان به پیامبر اکرم(ص) فرمان داده رعایت عفاف و بر سر کردن جلباب و چادر است.

وی با بیان اینکه خوشحالم که در این همایش با‌شکوه لباس زیبای بانو فاطمه‌زهرا(س) را بر سر زنان و دخترانم می‌بینم، ادامه داد: وظیفه‌ مسئولان این است که در قوانین مربوط به ساماندهی مد و لباس اسلامی ایرانی تمام ظرفیت‌های هنری، علمی، آموزشی، فنی و حرفه‌ای و رسانه‌ای را به عرصه آورده و کمک و پشتیبان آنها باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت صمت وظیفه دارد برای تولید پوشاک اسلامی برنامه‌ریزی مدونی داشته باشد و این ایده‌ها را از طریق برنامه هفتم حمایت کند همچنین قادر است از طریق صنعتی‌کردن تولیدات عفاف و حجاب، از طریق ابزارها و لوازمی که در اختیار دارد این تولیدات را رونق دهد. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌توانند با ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره که امسال هم مقدار زیادی پیش‌بینی شده در حوزه مد و لباس سرمایه‌گذاری کنند چون ما می‌توانیم صادر کننده برند حجاب باشیم.

محمدبیگی بیان کرد: در دنیایی که کفر و الهاد به حدی رسیده که جایی به نام هالیوود به‌دنبال جنبش‌های فراجنسیتی است و از بین بردن هویت زنانه و مردانه را هدف گرفته است؛ در همین زمان در ایران اسلامی مردان و زنانی داریم که غیرت را معنا می‌کنند و هویت مردانه را مردانه‌تر از گذشته فریاد می زنند.

وی گفت: باید به مسئولانی که موظف بودند از چادر ایرانی با بودجه حمایت کنند اما نکردند هشدار داد، مسئولانی که باید در بازار‌ها و بازارچه‌ها برای این پوشش عفیفانه سهم می‌گذاشتند اما کوتاهی کردند؛ مطمئن باشید این ملت از حقوق خود نمی‌گذرد و ما هم از حقوق ملت نخواهیم گذشت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز فرصت تدوین برنامه هفتم است و در تلاشیم تا در قالب زیست‌عفیفانه شاخص‌های اصیل ایرانی پوشش سنتی و آداب و رسوم بومی محلی بتوانیم پوشش‌های خوب و اصیل را به صحنه بیاوریم و نماد زیست‌عفیفانه را که هزاران سال در ایران به‌عنوان اصالت و غیرت و انسانیت و آزادگی است به رخ جهانیان بکشیم.

محمدبیگی گفت: ایرانیان قبل از اسلام هم زیست‌عفیفانه داشتند و مزین به تاج اسلام شدند و بر مقام آراسته‌ خود افزودند. رویداد مد و لباس اتفاق مهمی است و مسئولان و بانک‌های استان و صندوق‌های کارآفرینی و اشتغالزایی باید به نمایشگاه توجه داشته باشند و از برگزارکنندگان حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha