عدم توجه به مطالعه علمی آفت کشور است
کد خبر: 4149611
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

عدم توجه به مطالعه علمی آفت کشور است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان فارس گفت: عدم توجه به مطالعه علمی و کارشناسی در برنامه‌ها یک آفت در کشور بوده که این موضوع در دوران‌های مختلف هزاران میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرده است. 

محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان فارس در همایش دو روزه توانمندسازی بسیج مهندسین صنعت در شیراز اظهار داشت: نخستین پارادایم مبتلابه در کشور خروج از سلامت محوری و توجه به درمان محوری است که پیشگیری و علاج واقعه قبل از وقوع در دستورکار نیست و متاسفانه باید برای درمان بیش از حد معمول هزینه کنیم. 

وی افزود: خروج از سلامت محوری و توجه به درمان محوری موضوعی فراگیر در همه بخش‌ها بوده که باید توجه اصولی به آن صورت گیرد؛ در بحث صنعت، صبر می‌کنیم تا کار به رکود واحد تولیدی و صنعتی کشیده سپس به فکر احیای آن می‌افتیم. 

حمیدیان دومین پارادایم حاکم را جایگزینی آزمون و خطا به جای مطالعه علمی و کارشناسی عنوان و اضافه کرد: عدم توجه به مطالعه علمی و کارشناسی در برنامه‌ها یک آفت در کشور بوده که این موضوع در دوران‌های مختلف هزاران میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرده است. 

وی به عنوان سومین پارادایم، به مدیریت قومی و قبیله‌ای در دستگاه‌های مختلف به ویژه در دستگاه‌های اقتصادی اشاره کرد.

حمیدیان تصریح کرد: ریشه هر سه این موضوع‌ها نبود اهلیت حرفه‌ای در سیستم‌های ما در نظام مدیریتی در کشور است که اگر به رفع این‌ها توجه شود شاهد مشکلات کمتری در بخش‌های دولتی و خصوصی خواهیم بود که در این خصوص تقاضا نمود تا ظرفیت موجود در بسیج مهندسین برای حل این مشکلات بکار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha