۷۰ هزار نفر در کرمانشاه عضو کتابخانه‌‌های عمومی هستند‌
کد خبر: 4149689
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

۷۰ هزار نفر در کرمانشاه عضو کتابخانه‌‌های عمومی هستند‌

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: ۷۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه هستند و انتظار می‌رود استقبال مردم از فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از این باشد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه،دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سنقر به ریاست علی قربانی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، بیژن راستی‌فر، رئیس اداره انجمن‌ها و مشارکت‌های اداره‌کل، مصطفی خسروی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و قباد رضایی بخشدار مرکزی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن شامگاه، یکم تیرماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سنقر برگزار شد.

علی قربانی، فرماندار شهرستان سنقر در این جلسه اظهار کرد: در عالم هستی چیزی به‌عنوان جهل و تاریکی وجود ندارد لذا تمام امکانات و شرایط برای کسب علم و اطلاعات روز وجود دارد، در این موضوع قرآن کریم به این مسئله که «آیا کسی که می‌داند با کسی که نمی‌داند برابر است» اشاره کرده است و این کلام الهی درس‌های زیادی برای ما دارد.

وی در ادامه این جلسه گفت: در حوادث گذشته بیش از ۴۰ درصد از این افراد ناآگاه و بی‌سواد بودند؛ لذا اگر مردم اهل کتاب و مطالعه باشند به راحتی هر مسئله‌ای را قبول نمی‌کنند و با آگاهی از حق خود و موقعیت خود، عقلایی تصمیم می‌گیرند.

فرماندار شهرستان سنقر بیان کرد: تمام تصمیم‌گیری‌ها براساس داده‌ها است و این داده‌ها از راه کسب علم و دانش و مطالعه به‌دست می‌آید لذا ما هر چه مطالعه بیشتر داشته باشیم داده‌های بهتری برای تصمیم‌گیری‌ها به‌دست می‌آوریم.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: برگزاری جلسات انجمن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مصوبات و مسائلی که در این جلسات مطرح می‌شود در رشد و توسعه زیرساخت‌ها و منابع تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند در راستای فرهنگ‌سازی مطالعه فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی را در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش کودک کتابخانه انجام می‌دهند که برای جذب مخاطب به کتابخانه بسیار مؤثری است.

حسنی خونسار در ادامه این جلسه اظهار کرد: تعداد ۷۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که انتظار می‌رود استقبال مردم از فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از این باشد.

وی در ادامه پیشنهاد برگزاری لیگ کتابخوانی را در شهرستان مطرح کرد و افزود: با برگزاری لیگ‌های کتابخوانی کتابخوانان حرفه‌ای آموزش می‌یابند و باعث رونق و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان سنقر ۹ باب کتابخانه عمومی شامل چهار باب شهری، چهار باب روستایی و یک باب هم مشارکتی با سازمان‌ها وجود دارد، گفت: ۸۷ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها موجود و تعداد ۳۰ هزار جلد کتاب نیز در سال گذشته به امانت رفته است.

وی افزود: تعداد چهار هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر هستند که در سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شده است.

در ادامه سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن نکته نظرات خود را در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان سنقر بیان کردند.

انتهای پیام
captcha