کتاب «جنگ جلیل» در یاسوج منتشر می‌شود
کد خبر: 4150085
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

کتاب «جنگ جلیل» در یاسوج منتشر می‌شود

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: کتاب «جنگ جلیل» با موضوع خاطرات و زندگی‌نامه احمد ذکاوت، از جانبازان استان آماده چاپ و انتشار شد.

کتاب «جنگ جلیل»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، رحمت‌الله رسولی‌مقدم، مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، سوم تیرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کتاب «جنگ جلیل» در یاسوج آماده چاپ شده است، اظهار کرد: محور اصلی این کتاب، خاطرات و زندگی‌نامه احمد ذکاوت، از جانبازان استان است که توسط فرزندش محمود ذکاوت گردآوری و تدوین شده ‌است.

وی افزود: این کتاب مراحل کارشناسی و ارزیابی‌های فنی، ادبی، نظامی و تاریخی را گذرانده و آماده چاپ است که به دنبال انتخاب ناشر برای آن هستیم.

مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه در این کتاب به نقش طایفه جلیل در دوران دفاع مقدس پرداخته شده است، تصریح کرد: بسیاری از طوایف این استان در جنگ تحمیلی برای اعزام و یا حضور در خط مقدم هنگام گزینش افراد و یا تشکیل گروهان و گردان‌ها، مناسبات ایلی را مد نظر قرار می‌دادند.

رسولی‌مقدم گفت: این نخستین بار است که در کتاب‌های حوزه ‌هنری به نقش یکی از طوایف استان در جنگ تحمیلی به‌صورت خاص پرداخته شده‌ است.

انتهای پیام
captcha