همایش ملی بزرگداشت «ثقه‌الاسلام تبریزی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4150118
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

همایش ملی بزرگداشت «ثقه‌الاسلام تبریزی» برگزار می‌شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از برگزاری همایش ملی بزرگداشت «ثقه‌الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی» ۱۴ مردادماه سال‌جاری در تبریز خبر داد. 

حجت الاسلام میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز، چهارم تیرماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در محل سازمان جهاددانشگاهی استان، از برگزاری همایش ملی بزرگداشت ثقه‌الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی ۱۴ مردادماه سالجاری در تبریز خبر داد. 

وی با اشاره به اینکه همایش ثقه‌الاسلام تبریزی در امتداد جریانی که در برگزاری همایش شیخ محمد خیابانی به راه افتاده، برگزار می‌شود، افزود: آثار برگزاری همایش شیخ محمد خیابانی در سراسر کشور همچنان باقی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در ۲۹ بهمن‌ماه همواره یادی از این شخصیت‌ها و مفاخر آذربایجان داشتند که این حرکت در همین راستا انجام می‌شود. 

میرتاج الدینی، با ارائه گزارش کوتاهی در مورد لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این لایحه در قوه قضائیه تصویب و هیئت دولت نیز بعد از اعمال تغییراتی، به‌صورت لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کرده بود که بررسی آن با قید دو فوریت مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت. 

وی با اشاره به اینکه مجلس با بررسی یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب موافقت کرد تا فرصتی برای کامل‌تر شدن لایحه فراهم باشد، افزود: بند ۸ این لایحه سلبی برخورد کرده و موانعی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می‌کرد که گفتیم می‌توان این موارد را اصلاح، تقویت و ایجابی کرد تا بحث امر به معروف و نهی از منکر به‌صورت لسانی و تذکری و با آداب و اخلاق اسلامی در آن تصریح شود. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: این لایحه در کمیسیون‌ها در حال بررسی است و رئیس مجلس درباره توجه بیشتر به ابعاد فرهنگی قضیه تأکید کرد.

میرتاج الدینی، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و تصویب قوانین مربوطه، گفت: اگر در این رابطه کوتاه بیاییم یک حرکت ارتجاعی و قهقرایی به دوران رضاخان است، از این رو باید محکم و با رعایت تمام جوانب پیش برویم.

انتهای پیام
captcha