حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیازهای مردم باشند
کد خبر: 4150735
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیازهای مردم باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی گفت: امروز حوزه‌های علمیه در رشته‌های مختلف باید مطابق با نیاز زمان فعالیت کنند و پاسخگوی نیازهای مردم جهان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ششم تیرماه در دیدار با معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: متأسفانه در دوران‌هایی که ما خواب بوده‌ایم دشمن همواره بیدار بوده و طرح و نقشه‌های خود را به‌صورت کارشناسی شده تعقیب کرده و بدترین آسیب‌ها را به ما رسانده است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها با این هدف که از شیعه نقطه ضعف پیدا کنند برای دوازده امام شیعیان، دوازده کارگروه تشکیل داده‌اند، افزود: شهر قم به کانونی برای تربیت حوزویان تبدیل شده، اما بازسازی آن اصلی‌ترین مسئله است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به گسترش فعالیت‌های حوزه‌های علمیه در داخل و خارج از کشور، بیان کرد: در حال حاضر در زمینه تبلیغات بسیار کمبود وجود دارد چراکه باید طرح‌های کارشناسی شده در زمینه بازگشت محصلان حوزه به منطقه خود وجود داشته باشد.

عبادی با بیان اینکه باید از ظرفیت روحانیت و وجود حوزه‌های علمیه بیش از ظرفیت آنها بهره‌برداری شود، افزود: یکی مشوق‌هایی که برای نسل آینده می‌تواند بسیار مؤثر باشد وجود حوزویان و روحانیون بوده که باید از وجود آن‌ها حداکثر بهره‌برداری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وجود برخی از منبرها در طول تاریخ برکات فراوانی را به دنبال داشته است، بیان کرد: با توجه به نیاز جامعه بیش از هر چیزی تبلیغات دارای اهمیت است و اکنون که در آستانه ماه محرم و صفر قرار داریم باید زمینه حضور منبریان، نیروهایی که در سازمان تبلیغات فعالیت دارند و یا در حوزه‌های علمیه جذب شده‌اند در استان فراهم شود تا از وجود این افراد حداکثر استفاده شود.

وی با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه در رشته‌های مختلف باید مطابق با نیاز زمان فعالیت کنند و پاسخگوی نیازهای جهان باشند، تصریح کرد: باید سرعت و دقت بیشتری به برنامه‌های حوزه بخشیده و نباید از کمبودها رنجیده‌خاطر شویم، چراکه این امور سازنده هستند.

انتهای پیام
captcha