نوای عرفه در 100 نقطه همدان طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 4151068
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

نوای عرفه در 100 نقطه همدان طنین‌انداز می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از طنین‌انداز شدن دعای پر فیض و معنوی عرفه در بیش از یکصد نقطه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات‌اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن فرارسیدن نهم ذی‌الحجه به نام روز عرفه اظهار کرد: یکی از آداب مهم این روز قرائت دعای پر فضیلت عرفه امام‌ حسین(ع) است.

وی با اشاره به اهمیت عرفه در احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) بر قرائت دعای عرفه و تأکید بر حضور مردم مؤمن و ولایتمدار همدان در این مراسم باشکوه گفت: عرفه فرصتی مغتنم برای نزدیکی بیشتر به خدا و بخشش و طلب مغفرت از درگاه الهی است که علاوه بر خواندن دعای عرفه اعمال مستحبی دیگری نیز در این روز سفارش شده که در کتاب مفاتیح به آن اشاره شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برگزاری دعای پر فیض عرفه در نقاط مختلف استان همدان شامل شهرها و روستاها بیان کرد: در بیش از یکصد نقطه استان مراسم قرائت دعای پر فضیلت عرفه برگزار می‌شود که شامل مساجد، مصلی‌های نماز جمعه، بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص، کنار قبور شهدا و مراکز دینی و مذهبی است.

وی افزود: این مراسم در شهر همدان در ۱۲ نقطه به‌صورت متمرکز از جمله مسجد جامع همدان، حسینیه زینبیه، باغ موزه دفاع مقدس، حسینیه امام خمینی(ره)، مسجد امام حسین(ع)، مسجد رسول اکرم(ص)، پارک مردم، امامزاده یحیی، مصلی، مسجد دانشگاه بوعلی و مسجد مدرس پیش‌بینی شده است. مراسم معنوی دعای عرفه در سایر شهرستان‌های همدان نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مناطق مشخص شده با سخنرانی کارشناسان و مبلغان دینی و مذهبی در راستای اهمیت روز عرفه برگزار می‌شود.

نظیری ضمن تبریک عید قربان این عید را نشانه تجلی بندگی مسلمانان دانست و گفت: نماز عید سعید قربان ساعت ۶ صبح فردا، هشتم تیرماه در مسجد جامع شهر همدان برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی لازم برای حضور گسترده مردم ولایتمدار همدان در نماز باشکوه عید سعید قربان فراهم شده است و علاوه بر آن برنامه‌های مختلف فرهنگی، جشن و ذبح قربانی و نذورات و توزیع در بین نیازمندان در مناطق برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha