توفیق در گرو کار جمعی است
کد خبر: 4151320
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

توفیق در گرو کار جمعی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توفیق در گرو کار جمعی است، برای اینکه کارها به نتیجه برسد جزء گذشت و هم‌افزایی راهی نیست.

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز هشتم تیرماه، در جلسه شورای اداری شهرستان کلات، اظهار کرد: خدمت برای بسیاری از فعالان انقلاب که به شهادت رسیدند آرزو بود، قطعاً کسانی که به صورت گروهی، هم‌افزایی و کمک کردند نتیجه کارشان فوق‌العاده بالا و جهشی است.

وی تصریح کرد کرد: توفیق در گرو کار جمعی است، برای اینکه کارها به نتیجه برسد جزء گذشت و هم‌افزایی راهی نیست.

ضرغامی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مدیران اعتقادی به هم‌افزایی، همکاری و کار گروهی ندارند، گفت: علیرغم اینکه توانمندی‌های ما بسیار بالاست ولی بعضاً بی‌توجه هستیم.

وی اظهار کرد: بسیاری مواقع در مجموعه‌ها آن‌قدر زمینه و قدرت مطلق برای خدمت به مردم داریم ولی از آنها یا خبر نداریم و یا به هر دلیل استفاده نمی‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همین خصوص تصریح کرد: بسیاری وقتی مشکلی به وجود می‌آید نمی‌دانند چه کاری در آن لحظه باید انجام دهند و یا چگونه رضایت مردم را فراهم آوردند.

وی ابراز کرد: اگر مجموعه‌ها با هم همدل باشند تمام مشکلات را می‌توانند رفع کنند، در همین راستا بسیاری از اختیارها را به استان‌ها تفویض کرده‌ایم.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه کلات را باید آن‌گونه که شایسته‌اش است بسازیم، وضعیت فعلی را به دلیل برخی کمبودها شایسته این شهرستان ندانست و افزود: همه باید با هم تلاش کنیم تا قدم‌های ماندگاری برداریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تنوع صنایع‌دستی در کلات بالاست، خواهم خواست تا در تمامی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی این شهرستان بخش و غرفه ویژه داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به اینکه بسیاری در این سفر درخواست تسهیلات داشتند همه را موافق هستم و باید با اولویت نسبت به تقاضایی که در کلات است اقدام کنند.

علی صلاحی فرماندار کلات در این جلسه اظهار کرد: شهرستان کلات در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و دام‌پروری از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کلات در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی و همچنین صنایع‌دستی از وضعیت بسیار قابل قبولی برخوردار است، تصریح کرد: از نظر صنایع‌دستی تاریخ کهن و صنایع بسیار ارزشمندی در شهرستان وجود دارد.

صلاحی بیان کرد: شهرستان کلات تاریخ کهن و فرهنگ بسیار غنی چندین هزار ساله دارد، همچنین حضور مردمانی از 14 تا 15 گروه فرهنگی در این شهرستان موجب شده رنگین کمانی از فرهنگ‌ها و طوایف با آرامش دور هم زندگی کنند.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه فرهنگ‌ها، گویش‌ها، آداب و رسوم از جمله ترکی، کردی، لری، ازبک، لک و ... همچنان در این منطقه حفظ شده است، افزود: اگرچه کلات در دنیا شناخته شده است و همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری هستیم اما زیرساخت‌های استقبال و پذیرایی از مسافران بسیار ضعیف است.

وی جاده‌های مواصلاتی را یکی از مشکلات و معضلات جدی مسافران و گردشگران برای حضور در شهرستان کلات دانست و اظهار کرد: هر زمان که تعطیلاتی داشته‌ایم بیش از 200 هزار نفر گردشگر یعنی بیش از 5 برابر ظرفیت کلات به این شهرستان آمده‌اند.

صلاحی ابراز کرد: برای اینکه شرمنده مسافران و گردشگران نباشیم نیاز به یکسری زیرساخت‌ها در شهرستان داریم، همچنین بیش از 85 تا 90 درصد اقتصاد شهرستان وابسته به کشاورزی و بیش از 75 درصد مردم منطقه در روستاها سکونت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 30 روستای شهرستان کلات مقصد گردشگری هستند و روستاهای بسیاری در حاشیه رودخانه‌ها و مکان‌های بسیار زیبایی جای گرفته‌اند، افزود: بیش از 3000 هکتار باغات بسیار زیبا و سرسبزی در شهرستان داریم.

فرماندار کلات از وجود 5 آبشار زیبا و بی‌نظیر، سد و... در شهرستان کلات خبر داد و افزود: برای حضور سرمایه‌گذاران نیازمند تأمین زیرساخت‌ها و توجه ویژه‌ای هستیم.

انتهای پیام
captcha