برگزاری دوره‌های رایگان آموزش احکام و اسرار نماز در مازندران
کد خبر: 4151738
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش احکام و اسرار نماز در مازندران

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران گفت: دوره‌های آموزشی براساس احکام و اسرار نماز و پاسخ به شبهات دینی به صورت رایگان از رامسر تا گلوگاه برگزار می‌شود.

نشست خبری ستاد اقامه نماز مازندران

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی، دبیر ستاد اقامه نماز مازندران، در نشست خبری که روز گذشته، 10 تیز در ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت و تشریح فعالیت‌های این ستاد در استان، گفت: مسئولیت امر نماز مربوط به همگان است، هرساله برنامه‌هایی به همت ستاد اقامه نماز استان در راستای سند بیست ساله نماز در این خطه از شمال کشور طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی افزود: سند تحول بیست ساله نماز در مازندران متناسب با جغرافیای استان بومی‌سازی شده است و برای انجام کارهای فرهنگی در راستای این سند با محوریت ترویج اقامه نماز در قالب تفاهم‌نامه با ۱۱۰ دستگاه اجرایی استان به امضا رسیده است. 

ابراهیمی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی عمومی و تخصصی می‌شود و برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی و احداث و تکمیل نمازخانه‌های بین‌راهی و آموزش ازجمله فعالیت‌هایی است که توسط این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه دوره‌های آموزشی براساس احکام و اسرار نماز و پاسخ به شبهات دینی به صورت رایگان از رامسر تا گلوگاه برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: گواهینامه شرکت نیز برای افراد آموزش‌دیده در این دوره‌های آموزشی نماز ارائه خواهد شد.

وی از رصد منویات رهبری در پیام‌های بیست و نه گانه به اجلاس سراسری نماز خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم این منویات رهبری بازخوانی و اجرا شود.

ابراهیمی با اشاره به دستورالعمل ۱۵ ماده وزیر کشور در امر ترویج نماز، اظهار کرد: مسئولیت نماز در سطح کشور بر عهده رئیس‌جمهور و وزیر کشور و در سطح استان‌ها بر عهده استانداران است.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به فعالیت شورای اقامه نماز با ریاست استاندار و در سطح شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران، اذعان کرد: نماینده ولی‌فقیه در این شورا ناظر بر امور است.

وی ادامه داد: اجلاسیه استانی ذیل شورای اقامه نماز با هدف شناسایی و معرفی فعالان امر نماز هر ساله برگزار می‌شود، این فعالان امر نماز توسط سامانه سجاده شناسایی می‌شوند.

ابراهیمی بر لزوم ایجاد نمازخانه‌های بین‌راهی در راه‌های مواصلاتی استان تأکید کرد و ادامه داد: احداث، تکمیل و تجهیز حدود ۴۴ نمازخانه بین‌راهی در استان ضرورت دارد. 

وی در پایان با بیان اینکه تبلیغات محیطی با هدف ترویج نماز باید مورد توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و شهرداری‌ها باشد، خاطرنشان کرد: در انتصابات باید نمازی بودن مدیر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha