توجه به مدارس عادی دولتی؛ راهبرد پروژه مهر ۱۴۰۲
کد خبر: 4152043
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵

توجه به مدارس عادی دولتی؛ راهبرد پروژه مهر ۱۴۰۲

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مدارس عادی دولتی راهبرد پروژه مهر ۱۴۰۲ را این موضوع بیان کرد و گفت: باید تمام سعی خود را در تمام حوزه‌ها و کارگروه‌های مربوط به پروژه مهر معطوف توجه ویژه به مدارس عادی دولتی کنیم.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان دیروز، 11 خردادماه در اولین نشست ستاد پروژه مهر ۱۴۰۲ با اشاره به پروژه مهر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه در عرصه تعلیم و تربیت، آن را از نظر عده و عُده دارای وسعت بزرگی توصیف کرد و گفت: در کنار این امر که کارکنان دستگاه تعلیم و تربیت با ظرافت و حساسیت خاصی مسائل و وظایف خود را در قالب پروژه مهر دنبال می‌کنند، باید مخاطبان این دستگاه بیش از پیش به اهمیت این پروژه پی ببرند.

وی کار اطلاع‌رسانی و تبیین در این حوزه را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: روابط عمومی دستگاه باید هنرمندانه کارهای پیچیده و خدمات صورت گرفته در قالب پروژه مهر را به سمع و نظر مخاطبان برساند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با گریز به عملکرد کردستان در پروژه مهر سال گذشته، ساماندهی حدود ۲۹۰ هزار دانش‌آموز را از مهم‌ترین کارهای این پروژه در استان ذکر و بیان کرد: خوشبختانه در اکثر شاخص‌ها توانستیم به نقاط مطلوب و مورد انتظار دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مدارس عادی دولتی، راهبرد پروژه مهر ۱۴۰۲ را این موضوع بیان کرد و ادامه داد: باید تمام سعی خود را در تمام حوزه‌ها و کارگروه‌های مربوط به پروژه مهر معطوف توجه ویژه به مدارس عادی دولتی کنیم.

ناظمی‌جلال با تأکید بر جدیت در رتبه بندی دقیق شهرستان‌ها و مناطق در این پروژه، خدمت‌رسانی و جلب رضایت مخاطبان را معیار اصلی و واقعی رتبه مناطق دانست و گفت: شاخص‌های سطحی و صرف مستندسازی نمی‌تواند ملاک جدی این رتبه باشد لذا دبیر و مسئولان کارگروه‌ها با دقت تمام در این زمینه عمل کنند.

وی برگزاری جلسات منظم و زمان‌بندی دقیق در پیگیری فعالیت‌های پروژه مهر را از اولویت‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: حضور به موقع و منظم تمامی اعضا، به سرعت در پیگیری و موفقیت در عملکرد خواهد افزود‌.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در پایان سخنان خود با اشاره به انسجام درونی به عنوان شاه کلید موفقیت در پروژه مهر، بر تفکر سیستمی همه واحدها و حوزه های مختلف آموزش و پرورش استان در جریان پروژه مهر تأکید کرد.

ساماندهی 340 هزار دانش‌‌آموزان در پروژه مهر 1402

طیب سالاروندیان، معاون آموزش‌و‌‌پرورش متوسطه استان کردستان در ادامه این نشست به اهمیت پروژه مهر و گزارش عملکرد استان در سال گذشته پرداخت.

وی کنش مستقیم همه ارکان آموزش‌و‌پرورش با پروژه مهر را دلیل اهمیت بالای این موضوع ذکر کرد و گفت: تعمیر، تجهیز، توسعه و در نهایت آماده‌سازی همه جانبه مدارس و ساماندهی نیروها برای مهر ۱۴۰۲، نیازمند عزم جدی همه واحدهای آموزش و پرورش استان است.

معاون آموزش‌و‌‌پرورش متوسطه استان کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی مناسب در سال جاری برای حضور حدود ۳۴۰ هزار دانش آموز استان در مدارس، از تشکیل کارگروه‌هایی در قالب ستاد پروژه مهر خبر داد و گفت: ۶ کارگروه از سوی وزارت خانه تدوین شده است که در استان نیز به صورت ابتکاری ۲ مورد دیگر به صورت کمیته های زیر مجموعه اضافه می شود تا با همکاری همه ارکان این ستاد، کارها در قالب مشخص و منظمی پیگیری شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش همه دست اندرکاران پروژه مهر، به جایگاه برتر کردستان در پروژه مهر ۱۴۰۱ در میان استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده، وضعیت استان در سال ۱۴۰۱ بسیارخوب عنوان شد.

سالاروندیان تابستان ۱۴۰۲ را زمان طلایی برای حل مشکلات مدارس دانست یادآور شد: توجه بیشتر به مدارس سرمایه گذاری برای تحصیل مطلوب دانش‌آموزان است لذا مسئولان کارگروه‌های مختلف باید با پیگیری امور مربوطه، اهداف پروژه مهر را دنبال کنند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست، مسئولان کارگروه‌ها و‌دیگر اعضا به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha