رسالت اصحاب رسانه در تبیین ظرفیت‌های غدیر
کد خبر: 4152436
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

رسالت اصحاب رسانه در تبیین ظرفیت‌های غدیر

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: رسانه‌ها و اهل قلم باید توجه ویژه‌ای به مسئله غدیر داشته باشند و حقایق، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های غدیر را که می‌تواند در جهان بشری عدل و داد به پا کند، معرفی و تبیین کنند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 13 تیرماه در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری و رونمایی از پوستر جشنواره ابوذر چهارمحال‌وبختیاری در سال‌جاری که با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، مدیران و مسئولان استانی و اصحاب رسانه در دفتر امام‌ جمعه شهرکرد برگزار شد با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: براساس روایات معصومین(ع) عید سعید قربان، عید غدیر، عید سعید فطر و روز جمعه از جمله برجسته‌ترین روزهای سال هستند و در این بین، عید غدیر مانند ماهی در میان ستارگان است.

نکونام با تأکید بر موضوع ولایت و اهمیت و جایگاه آن، افزود: رسانه‌ها و اهل قلم باید توجه ویژه‌ای به مسئله غدیر داشته باشند و حقایق، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های غدیر را که می‌تواند در جهان بشری عدل و داد به پا کند، معرفی و تبیین کنند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به بندگان خود سفارش می‌کند جاهلانه و بدون داشتن علم اقدام به انجام کار یا گفتن سخنی نکنند چراکه باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. این موضوع باید مورد توجه همگان باشد اما بیش از سایرین اهل قلم و رسانه‌ها باید دقت کنند تا بدون داشتن آگاهی و علم مطلبی را بیان نکنند.

نکونام با بیان اینکه در هیچ کاری نباید بیگانگان الگو قرار داده شوند، اضافه کرد: فعالیت رسانه‌های بیگانه به صورت انسان‌محور و دنیا محوری است درحالی که رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید دین‌محور و خدامحور باشند، درواقع تمامی امور در جامعه اسلامی اعم از رسانه باید از ایمان نشئت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به مسئولان گفت: اصحاب رسانه باید جرئت قلم زدن داشته باشند و این موضوع زمانی محقق می‌شود که انسان تنها از خداوند ترس داشته باشد. بنابراین مسئولان باید صبر خود را بالا ببرند و تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند، اصحاب رسانه نیز در مواجهه با کینه‌ورزی‌ها نباید دست از وظیفه اساسی خود بردارند بلکه لازم است در راه حق و انجام وظیفه ثابت‌قدم باشند.

وی اضافه کرد: در بیان مطالب باید حق و عدالت رعایت شود و درواقع نباید خبرنگاران به‌صورت ناآگاهانه اقدام به بیان مطالب کنند تا به این صورت حق و حقیقت دچار خدشه نشده و خبرنگاران نیز با مشکل مواجه نشوند چرا که انسان باید درخصوص بیان مطالب غیرحقیقی پاسخگو باشد همچنین باید در نظر داشت که صحت اخبار قربانی سرعت انتشار آن‌ها نشود.

نکونام تصریح کرد: اصحاب رسانه باید در بیان مطالب خود از ادبیات مهر و محبت خیرخواهانه استفاده کنند و از به کارگیری ادبیات خشن پرهیز شود، همچنین نباید اخبار و مطالب رنگ و بوی حزبی به خود بگیرد و به هوا و هوس آلوده شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بیان مطالب باید جوانب سنجیده شود، تصریح کرد: یعنی مطالبی که واقعیت دارند اما موجب تضعیف نظام می‌شوند نباید بیان شوند همچنین به روز بودن مطالب بسیار اهمیت دارد یعنی درواقع لازم است ضرورت‌های روز شناخته و بیان شوند. برای نمونه درحال حاضر عفاف و حجاب، جایگاه زنان، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، اداری و مشکلاتی که مانع حرکت انقلاب هستند از جمله ضرورت‌های زمان حال هستند.

وی بیان کرد: رسانه‌های مثبت، خوش‌بیان، خوش‌فکر، به روز و خیرخواه بسیاری در کشور و چهارمحال و بختیاری وجود دارد که باید شناسایی و مطرح شوند و مورد تشویق قرار بگیرند چراکه رسانه‌ها در حقیقت حکم بازدارنده دارند یعنی برخی افراد به علت وجود رسانه‌ها از ارتکاب به تخلف خودداری می‌کنند، رسانه‌ها نیز باید از این ظرفیتی که در اختیار دارند به خوبی بهره ببرند.

نکونام با بیان اینکه بزرگ‌نمایی برخی موضوعات در فضای عمومی و مجازی کار صحیحی نیست، گفت: درصورتی که مشکلی در عملکرد مسئولی وجود داشته باشد باید در ابتدا به صورت خصوصی تذکرات لازم به او داده شود و درصورتی که این روش برای رفع مشکل کارساز نبود می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرد اما باید توجه داشت ارائه تذکرات خصوصی نسبت به تذکر عمومی و رسانه‌ای در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha