110 محله کرج میزبان جشن‌های عید غدیر می‌شوند
کد خبر: 4152519
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

110 محله کرج میزبان جشن‌های عید غدیر می‌شوند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: 110 جشن محله‌ای به‌مناسبت عید غدیر با اولویت مناطق کم‌برخوردار در کرج برگزار می‌شود.

امیر اشتری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج

به گزارش ایکنا از البرز، امیر اشتری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در نشست مطبوعاتی پیش از ظهر امروز، 13 تیرماه که با محوریت برنامه‌های عید غدیر برگزار شد، اظهار کرد: غدیر، تکمیل‌کننده‌ بعثت همه‌ انبیاست که اگر این روز بزرگ نبود، رسالت پیامبران ناقص می‌ماند.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های دینی و مذهبی فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های دینی در جامعه است، افزود: دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلیگاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد. بنابراین، باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم و ارزش‌های آن را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

این مسئول بیان کرد: طبق روال سنوات گذشته، در دهه ولایت و امامت شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی با رویکرد جلب مشارکت شهروندان در مناطق و محلات مختلف هستیم.

اشتری با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها برگزاری بیش از 110 جشن محله‌ای است، گفت: این جشن‌ها با اولویت مناطق کم‌برخوردار و با هدف توزیع عادلانه سرانه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

این مسئول توضیح داد: راه‌اندازی کاروان جشن خودرویی در سطح شهر با حضور 14 زوج جوان و علاقه‌مند علوی از کوه نورالشهدا تا پارک تاجیکستان یکی دیگر از برنامه‌های این دهه است که در روز پنج‌شنبه، 15 تیرماه برگزار می‌شود. شب شعر کشوری با عنوان «نفس نبی» با محوریت غدیر تا مباهله از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است که روز یکشنبه، 18 تیرماه با حضور شاعران مطرح استانی در امامزاده حسن(ع) برگزار می‌شود.

به گفته سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج مشارکت در برگزاری جشن مدارس قرآنی به همراه اطعام خانه به خانه که در روز جمعه، 16 تیرماه برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های این ایام است. همچنین جشن بزرگ عید غدیر با عنوان «بابای من» به میزبانی کاخ مروارید و با مشارکت سپاه ناحیه امام هادی(ع) و ستاد نماز جمعه مهرشهر که امروز، 13 تیر برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه امامت و ولایت است.

این مسئول از مشارکت برگزاری جشن بزرگ دانش‌آموزی به میزبانی دانشکده کشاورزی و با مشارکت انجمن اسلامی دانش‌آموزی خبر داد و گفت: پنج‌شنبه، 15 تیرماه شاهد برگزاری مسابقه مردمی برای گروه‌های سرود استانی با عنوان «آوای غدیر» هستیم، این برنامه به میزبانی پارک تاجیکستان برگزار می‌شود که در کنار آن شاهد برپایی مواکب پذیرایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این ایام با مشارکت حوزه هنری استان البرز شاهد انتشار تولیدات رسانه‌ای از جمله پخش قطعه موسیقی شیر خدا، نماهنگ دو زبانه پدر خاک و نماهنگ صبح بیعت، مرد میدان و ماه من هستیم. البته آذین‌بندی شهر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی هم از دیگر برنامه‌هایی است که طبق روال سنوات گذشته برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: این ایام فرصت مناسبی برای معرفی ابعاد تاریخی و اجتماعی غدیر و تبیین موضوع ولایت و حاکمیت نظام اسلامی است و امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم سهم خود را در ترویج فرهنگ ولایت و امامت به‌ویژه در میان نسل جوان ایفا کنیم.

انتهای پیام
captcha