گفتمان‌سازی حجاب و عفاف در جامعه صورت گیرد
کد خبر: 4152838
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

گفتمان‌سازی حجاب و عفاف در جامعه صورت گیرد

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: بی‌شک یک حرکت دسته جمعی و یک پویایی و همراهی مردم و مسئولان برای گفتمان‌سازی در خصوص حجاب و عفاف نیاز است.

بسیج جامعه زنان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان کردستان امروز، 14 تیرماه در کارگروه زن و خانواده استان کردستان گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال 84 تصویب شد برای هرکدام از دستگاه‌ها وظایفی در نظر گرفته شده که یکی از این دستگاه‌ها نیروی مقاومت بسیج است و چندین سال است که برنامه‌های حجاب و عفاف را علاوه بر هفته حجاب و عفاف در طول سال پیگیر هستیم و در سطح حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج برای همه اقشار و همه گروه‌های سنی برنامه‌های خاص خود را دارد، افزود: نگاهی به مبانی «حجاب و عفاف» که برخاسته از حقایق دین و در افق بالاتر از عالم ماده تدوین و تبیین شده است و در عصر برهنگی، تنها پاسخ مثبت و حقیقی به نیازهای درونی و بازگشت به گرایش‌های فطری جامعه انسانی است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان بیان کرد: گرایش‌های فطری، سلامت، امنیت، معنویت و کمال را در خانواده و اجتماع میسر می‌کند و این انتخاب تنها راه رسیدن به کمال و سعادت الهی است، مبانی و ریشه و راه‌های این حقیقت را می‌توان از بطن قرآن و روایت‌های اصیل اسلامی به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه امروز می‌بینیم پوشاک محلی و سنتی ایران در حال فراموش شدن است، گفت: پوشاک ایرانی قدمتی طولانی دارد و واردات لباس‌های غربی از طریق قاچاق ضربه بزرگی به فرهنگ ایرانی اسلامی وارد می‌کند.

سرکانی بیان کرد: گفتمان پیامبر(ص) برگرفته از قرآن کریم است و پیامبر نیز بر حجاب تأکید داشته‌اند و اگر به گفتمان پیامبر بپردازیم دیگر شاهد وضعیت اسف بار بدحجابی در جامعه نخواهیم بود.

وی افزود: بی‌شک یک حرکت دسته جمعی و پویایی و همراهی مردم و مسئولان برای گفتمان‌سازی پیامبر اکرم(ص) در خصوص حجاب و عفاف نیاز است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اظهار کرد: همه قوانین جامعه ما مورد احترام است و حجاب و عفاف نیز اینگونه است و براساس فرهنگ جامعه دینی و اسلامی و قوانین جامعه باید رعایت شود چرا که ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم نسبت به این مقوله مهم و اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیاده کردن آموزه‌های دینی و عینی نمودن دستورالعمل‌های شریعت، وظیفه آحاد جامعه است، افزود: سازمان‌های فرهنگی حکومت دینی، وظیفه‌ای مضاعف به دوش می‌کشند و باید خط مشی کلی جامعه را بر رعایت آموزه‌های دینی و توجه به معروفات و دوری از منکرات بنا نهند که بی‌شک مقوله حجاب و عفاف میز به عنوان یک فریضه الهی از این امر مستثنی نیست.

چنور دیداری، رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج زنان کردستان نیز در ادامه این نشست گفت: رعایت حیا، حجاب و عفت از ویژگی‌های انسان‌های خردمند بوده است لذا افراد خردورز از قانون الهی عدول نمی‌کنند و از هر گونه بدی، زشتی و بی‌حیایی پرهیز می‌کنند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی رعایت و ترویج حجاب و پوشش اسلامی همیشه مورد توجه قرار گرفته اما دشمنان اسلام در میدان جنگ نرم، با استفاده از تبلیغات و کانال‌های ضدفرهنگی به مبارزه با ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی برخاسته‌اند تا جوانان و به‌ویژه بانوان مسلمان را از راه دین مبین اسلام منحرف و به بنیان خانواده‌های ایرانی ضربه وارد کنند.

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج زنان کردستان یادآور شد: بانوان ایرانی با حفظ حجاب خود به ابرقدرت‌هایی که قصد تخریب و ضربه‌زدن به بنیان خانواده‌های ایرانی را دارند، تأکید می‌کنند که هیچ‌گاه گول مکر و حیله‌های آنان را نمی‌خورند و همیشه هوشیار هستند  لذا لازم است که جوانان و نوجوانان ما با اندیشه ناب اسلام آشنا شوند و اجازه ورود فرهنگ غربی را به کشورمان ندهند.

انتهای پیام
captcha