برپایی یک‌ هزار موکب غدیر در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4153268
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

برپایی یک‌ هزار موکب غدیر در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: یک‌هزار موکب به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم در مناطق مختلف استان برپا شده است.

جشن غدیر، تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، مدیرکل تبلیغات استان، امروز، 16 تیرماه، در حاشیه جشن‌های غدیر در جمع خبرنگاران، گفت: یک‌هزار موکب به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم در مناطق مختلف استان برپا شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار هیئت مذهبی و بیش از ۲ هزار دسته شاه حسین گویان در آذربایجان‌شرقی  افزود: در راستای بالفعل کردن حداکثری ظرفیت‌های مردمی و تحرک بخشی به تشکل‌های دینی و مذهبی، «هر هیات، یک موکب» از شعار‌ها و رویکرد‌های اصلی ویژه برنامه‌های عید غدیر و دهه امامت و ولایت تعیین شده است.

حسینی، اظهار کرد: این اقدام تنها محدود به روز عید غدیر خم نبوده و برخی موکب‌ها فعالیت خود را از روز ولادت امام علی النقی (ع) آغاز کرده اند و برخی نیز حتی پس از عید غدیر و تا روز مباهله برقرار خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های محله محور در امور دینی و فرهنگی، ادامه داد: هر مسجد و هیئت در محله خود اقدام به برپایی یک موکب و ایستگاه صلواتی کرده است تا جشن‌های دهه امامت و ولایت در سطح همه شهرها، محلات و مناطق مختلف برگزار شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این چندین پویش و مسابقه نیز برای این ایام پیش بینی شده که پویش اطعام غدیر از جمله آن‌ها بوده تا هرکس در حد توان خود در تهیه و توزیع غذای عید غدیر مشارکت کند چرا که اطعام این روز از جمله موارد توصیه و تاکید شده در روایات است.

انتهای پیام
captcha