جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی خطیر و ممتاز است
کد خبر: 4153533
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی خطیر و ممتاز است

مسئول امور روحانیون سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی بسیار خطیر، ممتاز و حائزاهمیت است و نباید به آن بی‌توجهی شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل مهدوی، مسئول امور روحانیون سپاه شهدا آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اسماعیل مهدوی، مسئول امور روحانیون سپاه شهدا آذربایجان غربی، امروز 17 تیر در همایش «جهاد تبیین و ولایت» که با حضور اهالی روستای گرده‌گول میاندوآب برگزار شد، گفت: موضوع ولایت به عبارتی ولایت فقیه یکی از مباحث حائز اهمیت به شمار می‌رود، که به معنای واقعی کلمه خطیر، ممتاز و حائز اهمیت بوده و نباید از آن غفلت شود.

وی ادامه داد: دهه امامت و ولایت را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اما موضوع ولایت بحثی نیست که منحصر به یک زمان و مکان خاص باشد، بلکه همواره باید به آن توجه شده و پیرامون اهمیت آن روشنگری و بصیرت‌افزایی شود.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تجربه ثابت شده است، که تبعیت از ولایت برای کشورمان اتفاقات ارزشمندی رقم می‌زند، پس باید در این راه قرار بگیریم.

مسئول امور روحانیون سپاه شهدا آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر پشتیبان ولی‌فقیه باشیم، در همه عرصه‌ها به ولی‌فقیه لبیک بگوییم و تابع ایشان باشیم، در آن صورت به منزله این است که در صف یاران امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) قرار گرفته‌ایم در غیر این صورت مانند روز عاشورا در صف بی‌تفاوت‌ها و کوفیان قرار می‌گیریم و به طور قطع متضرر خواهیم شد.

وی ولایت را محور وحدت امت اسلامی دانست، گفت: بزرگداشت، تکریم و تبلیغ روحیه و منش ولایتمداری در برهه کنونی بسیار لازم و ضروری است، چون دشمنان نظام و انقلاب از هر سمت در تلاش هستند، به این اصل خدشه وارد کنند، حال آنکه اصل ولایت یکی از مبانی اصلی انقلاب اسلامی  به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha