۵۷۰۰ متقاضی مسکن «طرح جوانی جمعیت» در لرستان ثبت شد
کد خبر: 4153569
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

۵۷۰۰ متقاضی مسکن «طرح جوانی جمعیت» در لرستان ثبت شد

استاندار لرستان از ثبت ۵ هزار و ۷۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت برای دریافت مسکن ملی خبر داد و گفت: پس از پایان کار پایش این متقاضیان کمتر از هزار نفر مشمول این طرح شدند.

فرهاد زیویار استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۱۷ تیرماه در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهور، اظهار کرد: لرستان در حوزه بازرسی میدانی اجاره مسکن رتبه هفتم کشور را دارد اما با این وجود تشدید نظارت‌ها بر بازار مسکن و فعالیت مشاوران املاک ضروری است.

وی با تأکید بر انجام اقدامات لازم برای اجرای طرح جوانی جمعیت در لرستان، تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ تقاضا در این خصوص توسط شهروندان لرستانی ثبت شده است که کمتر از هزار نفر واجد شرایط می‌باشند و ۱۷۳ قطعه زمین نیز هفته گذشته به متقاضیان واگذار شد.

زیویار افزود: طرح نهضت ملی مسکن، ۲ مؤلفه تأمین زمین و تسهیلات ساخت را در برمی‌گیرد که وضعیت استان در حوزه روستایی نامطلوب نیست و جزء ۱۰ استان میانی کشور هستیم که با تسریع در اقدامات، ارتقا خواهیم یافت.

استاندار لرستان ادامه داد: وضعیت لرستان در خصوص مسکن شهری مناسب نیست چراکه باتوجه به شرایط توپوگرافی استان با کمبود زمین مواجه هستیم که امید می‌رود با اعمال تغییر و تحولات در بدنه مدیریت راه‌ و شهرسازی، شرایط بهبود یابد.

انتهای پیام
captcha