تمرچین پیرانشهر میزبان زائران کشورهای همسایه و حوزه قفقاز خواهد بود
کد خبر: 4153873
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
در اربعین ۱۴۰۲؛

تمرچین پیرانشهر میزبان زائران کشورهای همسایه و حوزه قفقاز خواهد بود

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مرز تمرچین‌ نزدیک‌ترین مرز به سامرا است، گفت: امسال علاوه بر برنامه‌ریزی برای عبور زوار ۵ استان شمال غرب از تمرچین، میزبان زائرانی از کشورهای همسایه و حوزه قفقاز نیز خواهیم‌ بود.

تمرچین پیرانشهر میزبان زائران کشورهای همسایه و حوزه قفقار خواهد بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، ۱۸ تیر در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی که در فرمانداری نقده برگزار شد، با تاکید بر مشارکت تمامی مردم شهرستان‌های مختلف استان در اربعین اظهار کرد: همه ۲۰‌ شهرستان تابعه استان در ایام اربعین امسال، حسینی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مرز تمرچین‌ نزدیک‌ترین مرز به سامرا است، اضافه کرد: امسال علاوه بر برنامه‌ریزی برای عبور زوار ۵ استان شمال غرب از تمرچین، میزبان زائرانی از کشورهای همسایه و حوزه قفقاز نیز خواهیم‌ بود.

استاندار آذربایجان غربی معتمدیان با تاکید بر اینکه حضور پرشور اقشار مختلف مردم در ایام اربعین سال گذشته برای پذیرایی از زوار الحسین(ع) نمود وحدت و انسجام بود، گفت: حضور برادران اهل سنت و اقلیت‌های دینی در ایام اربعین سال گذشته و میزبانی از زائران اربعین ، نشان داد که امام حسین(ع) متعلق به همه انسانهاست و امسال هم همین امر تکرار خواهد شد.

وی یکی از ظرفیت‌های حمل و نقل در منطقه را وجود خط ریلی در شهر نقده عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم ظرفیت راه آهن را فعال کنیم به‌طوریکه روزانه چند نوبت قطار از مبدا تهران به نقده بیاید، در جابه‌جایی زائران بسیار تحول خوبی صورت می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام
captcha