محتوای منبرهای تبلیغی از گنجینه ارزشمند قرآن غافل نشود
کد خبر: 4153879
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
حجت‌الاسلام عباسی ولدی:

محتوای منبرهای تبلیغی از گنجینه ارزشمند قرآن غافل نشود

کارشناس امور خانواده بیان کرد: در دوره کنونی متاسفانه محتوا و منابر تبلیغی از گنجینه ارزشمند قرآن و احادیث ائمه معصومین(ع) بی‌بهره گردیده و لازم است توجه ویژه ویژه نسبت به استفاده از معارف ناب اسلامی در سخنرانی‌های تبلیغی گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، کارشناس امور خانوادهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، کارشناس امور خانواده در اولین روز از سلسله نشست‌های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، در خصوص لزوم ارتباط هرچه بیشتر مبلغان با قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) و استفاده از معارف ناب اسلامی در متون سخنرانی ها، مطالبی را بیان کرد.

وی ادامه داد: در امر تبلیغ رجوع به کلام خدا و اهل بیت(ع) یک امر ضروری و غیر قابل انکار می‌باشد البته رجوع به مباحث جامعه شناسی و روانشناسی یک امر ضروری بوده، اما باید بعد از رجوع به قرآن و کلام معصوم انجام شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در دوره کنونی متاسفانه محتوا و منابر تبلیغی از گنجینه ارزشمند قرآن و احادیث ائمه معصومین(ع) بی‎بهره گردیده و لازم است توجه ویژه ویژه نسبت به استفاده از معارف ناب اسلامی در سخنرانی‌های تبلیغی گردد.

وی در ادامه، استفاده صرف از منابع غربی در ارائه راهکار‌های عملیاتی در بهتر زیستن را خطای بزرگ برشمرد و گفت: اینکه برای مباحث تئوری از معارف اسلامی استفاده شود و هنگام بیان راهکار و روش در مرحله اقدام، فقط منابع غربی استفاده گردد یک خطای بزرگ و غیرقابل قبول می‌باشد.

عباسی ولدی تصریح کرد: در مواجهه با مخاطبان نوجوان و جوان امروز جامعه که طعم لذت بردن از گناه را چشیده اند زمانی می‌توانند معارف اسلامی را درک کنند که لذت آن را بچشند. طبق گذاره‌های دینی و فرمایش امام سجاد علیه السلام در مناجات محبین «إِلهِى مَنْ ذَا الَّذِى ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِکَ فَرامَ مِنْکَ بَدَلاً؟» هر کس که شیرنی محبت خداند را حس کند دیگر دنبال لذت دیگری نخواهد رفت.

این کارشناس امور خانواده در ادامه مطالب خود به سه راه کار برای چشاندن لذت محبت خداوند به مخاطب اشاره کرد و گفت: مبلغی در فعالی‌های تبلیغی خود موفق خواهد بود که در گام نخست به تهذیب نفس خود روی آورده و آن را با معارف اسلامی مواجه نماید و در مرحله بعد رفتار نبوی را سرلوحه رفتار خویش نماید و در گام آخر در سخنرانی و فعالیت‌های تبلیغی از کلام خداوند متعال و احادیث معصومین استفاده نماید.

انتهای پیام
captcha