آئین اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات و کرامات در بندرگز برگزار شد
کد خبر: 4154083
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

آئین اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات و کرامات در بندرگز برگزار شد

آئین اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات و کرامات، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیئت همراه، امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در شامگاه، 18 تیر‌ماه در بندرگز برگزار شد.

اختتامیه جشنواره آیات و کرامات در بندرگزبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آئین اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات و کرامات، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه، امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در شامگاه 18 تیر‌ماه در بندرگز برگزار شد.

محمد رعیت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم ضمن قدردانی از بانیان و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، با بیان اینکه خوشنویسی؛ هنر والا، پاک و آمیخته با باورهای دینی و مذهبی ما است، گفت: خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و فردی که این فرآیند توسط او انجام می گیرد خوش نویس نام دارد که از جوهره وجودش نقشی بر روی کاغذ و ... بر جای می‌گذارد.

لیلا هزارجریبی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرگز نیز ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در این رویداد، گفت: از سراسر استان 121 اثر از سوی هنرمندان به دبیرخانه ارسال شد که پس از ارزیابی اولیه 80 اثر به مرحله نهایی و داوری رسیدند.

هزار جریبی افزود: آثار ارسالی با نظر نهایی هیئت بازبینان جشنواره به بخش رقابتی و داوری راه پیدا کردند که به ترتیب شامل نسخ ثلث 21 اثر، شکسته 20 اثر و نستعلیق 39 اثر است که بعد از داوری و نظر نهایی هیئت داوران نفرات برتر اول تا سوم امروز معرفی می‌شوند.

وی به برگزیدگان این جشنواره توسط هیات داوران اشاره کرد وگفت: در خط شکسته آرمان شرقی‌، آزیتا تمسکنی، سید باقر بنی‌هاشم، خط نسخ عبدالرسول احمدی و محمد حدادی، هاجر فراخی و محمدرضا خاری، حمیده رمضانزاده و سارا قوچایی، خط ثلث علی مانی و خط نستعلیق علی رضا اکرمی‌، یوسف پقه‌، حلیم بردی صیادلی برگزیدگان در این جشنواره می‌باشند.

همچنین در این آئین نمایشگاه آثار خوشنویسان برتر و اساتید استانی مورد بازدید قرار گرفت و از کتاب خوشنویسی هنرمند علی رضا اکرمی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha