هنرمندان به موضوع تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ورود کنند
کد خبر: 4154424
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

هنرمندان به موضوع تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ورود کنند

معاون اجتماعی سپاه بیت المقدس استان کردستان با تأکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: هنرمندان متعهد به تبیین و ترویج فرهنگ و حجاب به عنوان یک ضرورت بسیار مهم در جامعه ورود کنند.

دیدار رئیس حوزه هنری کردستان با معاون سپاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مسعود ولیئی، معاون اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امروز، ۲۰ تیر در دیدار با رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: مطالبه مردم از ما ورود به موضوع حجاب و عفاف است و در این زمینه باید دستگاه‌های فرهنگی و هنری با بسیج امکانات و با همراهی هنرمندان، هنرمندانه در مسیر بسط و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

وی با تمجید از فعالیت‌های تأثیرگذار حوزه هنری در استان و بحث مناطق حاشیه افزود: متأسفانه هم اکنون در شهر سنندج شاهد پدیده‌ای به عنوان حاشیه‌نشینی هستیم که می‌طلبد تا حوزه هنری و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر استان در راستای توزیع عادلانه و متوازن امکانات توجه ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق حاشیه را در قالب طرح کرامت داشته باشند.

معاون اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به تولیدات هنری هم گریزی زد و بیان کرد: متأسفانه در بخشی از تولیدات هنری به ویژه سینما و تولیدات مربوط به سینمای خانگی شاهد رواج یک سری مفاهیم متضاد با فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی هستیم.

وی افزود: امیدواریم با مجوز نظارتی که به صداوسیما برای این تولیدات هنری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است، شاهد اتفاقات مثبت در راستای تأمین برنامه‌ها باشیم.

ولیئی با اشاره به مشکلات اقتصادی به ویژه برای مردم استان کردستان گفت: انتظار می‌رود تا با فراهم‌سازی امکان حضور عامه مردم در سالن‌های سینمایی شرایطی فراهم شود تا مردم کردستان با امتیازی ویژه دو یا سه روز در هفته به صورت نیم بها از فیلم‌های اکران شده در سینماها دیدن کنند.

دولتیاری، معاون اجتماعی بسیج سپاه ناحیه سنندج در ادامه با اشاره به موضوع حجاب و عفاف تأکید کرد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم بخش اعظم آن ناشی از عدم انجام درست وظایف توسط مسئولان است.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) که برمبنای احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده، افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه‌ای همگانی است که باید به درستی به آن عمل شود.

موضوع حجاب و عفاف؛ نیازمند تفاهم ملی

افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری استان کردستان در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، تأکید کرد: مسئله حجاب و عفاف نیازمند یک تفاهم ملی است.

وی تأکید کرد: مأموریت اصلی ما در حوزه هنری حرکت کامل در مسیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است.
سرپرست حوزه هنری کردستان با اشاره به بیاناتی از رهبر فرزانه انقلاب تأکید کرد: هرکسی با زبان هنر بتواند مبانی خود را هنرمندانه بیان کند، مانا خواهد بود.

وی ادامه داد: تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با همراهی هنرمندان متعهد و با زبان هنر مفاهیم رفیع انقلاب اسلامی را به نسل جوان و نسل های آتی منتقل کنیم و در این مسیر دست یاری به سمت تمامی متولیان فرهنگی و هنری دراز خواهیم کرد.

آزادی به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم در کنار تلاش دشمنان و دسیسه های آنان، سکوت در برابر موضوع حجاب و عفاف و عدم تعیین مصادیق حجاب و بی حجابی است که باید با کار فرهنگی و یک تفاهم ملی به آن پاسخ دهیم.

وی افزود: ما برای جوانان و نوجوانان تعریف مشخصی از حجاب ارائه نداده‌ایم و چند صدایی‌های موجود در بین مسئولین و اختلاف نظرها در این زمینه سبب سردرگمی و دوگانگی‌های جبران ناپذیری شده است.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و سیاسی برهمه واجب است و این مهم باید به عنوان یک اصل مورد توجه تمامی مردم به ویژه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی افزود: زمانی ما به عنوان یک مدیر و مسئول می توانیم امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم که حرف ها و گفته هایمان با اعمال و رفتارمان در داخل و بیرون سازمان و در محیط زندگی خانوادگی هم آنگونه باشد.

آزادی به موضوع توجه به مناطق کم برخوردار تأکید کرد: هم اکنون تمام امکانات حوزه هنری را بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم فعالیت‌های هنری و فرهنگی را در نایسر آغاز کنیم و امید است به زودی با وجود مشکلاتی که مجتمع فرهنگی و هنری نایسر دارد با همکاری متولیان امر ضمن افتتاح آزمایشی پردیس سینمایی نایسر، از ابتدای مرداد ماه کلاس های هنری را با بهره مندی از حضور اساتید مجرب و توانمند آغاز کنیم.

وی تأکید کرد: تمامی فعالیت‌ها و خدمات آموزشی پیش بینی شده حوزه هنری در تابستان ۱۴۰۲ در جهت جذب حداکثری علاقه مندان و بهره مندی تمامی گروه های اجتماعی در نایسر رایگان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha