اجرای طرح‌ حفظ امنیت در مراسم‌ محرم و صفر در تویسرکان
کد خبر: 4154531
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

اجرای طرح‌ حفظ امنیت در مراسم‌ محرم و صفر در تویسرکان

رئیس نیروی انتظامی تویسرکان از اجرای طرح‌های حفظ امنیت با رویکردهای «شد، آمدی» و «انتظامی» در مراسم محرم و صفر هیئت‌ها در این شهرستان خبر داد.

رضا نوری، رئیس نیروی انتظامی شهرستان تویسرکانرضا نوری، رئیس نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه اصحاب رسانه در حوزه حفظ امنیت با اطلاع‌رسانی به مردم و تولید محتوا نقش اساسی دارند، گفت: رسانه در حال حاضر دنیا را به دنیای شیشه‌ای تبدیل کرده است، به‌طوری که اخبار و اطلاعات در کسری از ثانیه در آن سوی مرزها منتشر می‌شود، لیکن اصحاب رسانه در این امر نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: مردم باید اخبار را از رسانه ملی و فضای مجازی مورد تأیید دنبال کنند نه کانال‌هایی که فقط به دنبال تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم جامعه بوده و گاهاً نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند؛ به همین دلیل رسانه در آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین نقش اساسی و محوری دارد.

نوری اظهار کرد: برای مراسم محرم و صفر خصوصاً عاشورا و تاسوعا طرح‌های حفظ امنیت با رویکردهای «شد، آمدی» و «انتظامی» به حفظ امنیت در هیئت‌ها خواهد پرداخت.

وی در توضیح عملکرد نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان در کشف سرقت ۱۵ درصد، در حوزه دستگیری خرده‌فروش و معتادان متجاهر حدود ۵۷ درصد، دستگیری قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر در ۱۰۰ درصد افزایش، در حوزه کشفیات کالای قاچاق اعم از چوب کود شیمیایی برنج و سایر اقلام ممنوعه ۴۵ درصد و توقیف موتور سیکلت و خودروهای مزاحم ۳۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده فراجا تویسرکان با بیان اینکه مقدم بر همه فعالیت‌های پلیس بحث فرهنگ پیشگیری از ناهنجاری‌ها، جرائم، انحرافات و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: موضوع اول در این بحث کنترل فرزندان است؛ خانواده‌ها با کنترل فرزندان می‌توانند از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کنند، اما کنترل اجباری و تقابلی بلکه نظارت دقیق و آگاهانه با مطالعات روانشناختی، مورد دوم نظارت بر ساعت ورود و خروج فرزندان که تا دیروقت بیرون نباشند و سوم پیشگیری از سرقت با مجهز کردن منازل و خودروها به سنسورهای حرکتی یا سپردن به معتمدین است.

انتهای پیام
captcha