انجام کار فرهنگی راهکار مقابله با برنامه‌های دشمن در مسئله حجاب است
کد خبر: 4154573
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
فرماندار سنندج:

انجام کار فرهنگی راهکار مقابله با برنامه‌های دشمن در مسئله حجاب است

حسن عسکری انجام کار فرهنگی را راهکار مقابله با برنامه‌های دشمن در مسئله کمرنگ کردن حجاب دانست و گفت: در این راستا اقدامات فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های ما باشد تا بتوان مقابل هجمه دشمنان ایستادگی کنیم.

حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج، 21 تیرماه در نشست «خانواده، جوانی جمعیت و حجاب و عفاف» با اشاره به اینکه مهم‌ترین عنصر خانواده زن است، گفت: در بحث عفاف و حجاب دشمن به شدت خانواده‌ها را مورد هجمه قرار داده و کار فرهنگی قوی انجام می‌دهد.

وی افزود: اهداف دشمن در هجمه علیه نهاد خانواده‌ تلاش در جهت سست کردن اعتقادات مردم، سست شدن عمل به امر عفاف و حجاب و خدشه وارد کردن به امر فرزندآوری است.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه برای مقابله با دشمن باید اقدام فرهنگی انجام شود، بیان کرد: در مقابل هنجارشکنی‌هایی که در جامعه شکل می‌گیرد، باید ایستاد.

وی انجام کار فرهنگی را راهکار مقابله با برنامه‌های دشمن در عرصه کمرنگ کردن حجاب دانست و گفت: در این راستا اقدامات فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های ما باشد تا بتوان مقابل هجمه دشمنان ایستادگی کنیم.

عسکری با اشاره به اینکه موضوع عفاف مقدمه حجاب است، گفت: در زمینه حجاب اقداماتی در حوزه سلبی و ایجابی انجام می‌شود، اما در حوزه عفاف کار خاصی انجام نشده و باید تلاش کنیم عفاف را در جامعه گسترش دهیم.

وی با اعلام اینکه عفاف مختص بانوان نیست و باید آن را در جامعه بین زنان و مردان ترویج دهیم، افزود: جمعیت از پارامترهای قدرت یک جامعه است و در حوزه اقتصادی یک مؤلفه قدرت به حساب می‌آید.

فرماندار سنندج با بیان اینکه کاهش فرزندآوری یک مقطع زمانی در ایران رواج یافت و کسی مانع آن نشد، اظهار کرد: اگر طی چند سال آینده جوانی جمعیت در ایران به ثمر ننشیند به یکی از کشورهای پیر جهان تبدیل می‌شویم و مشکلات عدیده‌ای برای ما به وجود می‌آید.

وی به اهدای زمین در راستای جوانی جمعیت و دیگر امتیازات آن اشاره و تأکید کرد: باید مشکل تأمین به موقع زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر حل شود. برای برون‌رفت از این مشکل الحاقات زمین به شهر سنندج در حال انجام است که یکی از الزامات آن زمین‌های جوانی جمعیت و امتیازهای دیگر است.

عسکری با اشاره به اینکه در خصوص جوانی جمعیت، کار فرهنگی مهم‌ترین بخش کار است، یادآور شد: برنامه‌های حجاب و عفاف مربوط به هفته مختص به آن نیست، لذا همه دستگاه‌ها باید در این عرصه نقش‌آفرینی کنند، همچنین باید نظارتی بر اجرای دستورالعمل‌های هفته عفاف و حجاب شکل بگیرد.

انتهای پیام
captcha